El alcalde de Valga, José María Bello Maneiro, recordó el viernes que el cobro de dietas por parte del secretario y del interventor municipal son dos asuntos que ya fueron dirimidos en los tribunales, que emitieron sentencias firmes, avalando el proceder del Gobierno local. Esta precisión fue realizada en una comparecencia en la que abordó el tema del informe del Consello de Contas en relación con las comisiones de coordinación.
"As supostas irregularidades xa tiveron pronunciamentos xudiciais por órganos competentes e con capacidade resolutiva", afirmó, por lo que las denuncias formuladas por el PSOE, las Mareas y el BNG "son manifestamente falsas", subrayó el alcalde.
"O Consello de Contas ten unha función meramente informativa, sen ningunha capacidade resolutiva ou sancionadora, e está a contravir co seu informe os pronunciamentos de organismos superiores", añadió.
En relación a las comisiones de coordinación, precisó que se crearon en 1991 con el voto a favor del PSOE, y desde entonces contaron con supervisión de seis secretarios y cinco interventores sin que ninguno pusiera reparos.
Uno de los concelleiros denunciantes, Javier Carballo, volvió a votar a favor de su creación en un Pleno en junio de 2011, en el que se aprobó la organización municipal. El visto bueno fue unánime con los votos del PP, PSOE y BNG.
La denuncia presentada por los socialistas "foi arquivada catro veces, con resolución firme da Audiencia, na que tres maxistradas ratificaron non existiu delito de prevaricación administrativa nin malversación, porque existía control por parte dos distintos secretarios e interventores, que nunca puxeron obxección á creación das comisións nin aos pagos pola asistencia dos concelleiros".
Bello Maneiro explicó que la Lei 7/1985, Reguladora das Bases de Réxime Local, permite a los concellos autoorganizarse. Las comisiones son un órgano colegiado no decisorio, por lo que no es preciso que un funcionario ejerza como secretario, si no que puede hacerlo un miembro de la propia comisión.
Solicita al Consello de Contas que corrija su informe
"A xustiza falou, e por iso agardamos que os denunciantes pidan perdón, tanto a este Goberno coma ao secretario e ao interventor, grandes profesionais, e que cesen a súa persecución constante", pidió el alcalde de Valga. Su llamamiento se extiende al Consello de Contas. "Agardamos que rectifique o seu erro, corrixa o seu informe e o adapte ás resolucións xa firmes, emitidas polos órganos xudiciais".
A xustiza falou, e por iso agardamos que os denunciantes pidan perdón"
También dijo que el Concello puso toda la información sobre este asunto en manos de un gabinete jurídico para que estudie la posibilidad de emprender acciones judiciales contra los denunciantes "en defensa da nosa honorabilidade, traballo e dedicación ao Concello". Agregó que "non nos van dar leccións sobre traballar a prol dos intereses dos veciños, como vimos demostrando dende hai máis de 30 anos. Non van ser eles os que boten por terra todo este traballo", afirmó el regidor.