"Algúns aínda non encaixan que unha muller lles faga fronte"

El PSOE de Valga sale en defensa de María Ferreirós ante las críticas del Concello
José María Bello Maneiro, alcalde, y María Ferreirós, concelleira. ADP
photo_camera José María Bello Maneiro, alcalde, y María Ferreirós, concelleira. ADP

Valga es un municipio cuya Corporación municipal nombró Fillo Predilecto a Castealo Bragaña, que siendo el responsable de Emigración de la Xunta de la Galicia dijo que las leyes, como las mujeres, están para ser violadas. La lluvia de críticas que desató semejante afirmación no bastó para que el Concello, presidido -entonces y ahora- por el alcalde José María Bello Maneiro (Partido Popular) le retirase el título, al que renunció la persona que lo había recibido.

Aquel episodio se produjo en 2012, y siete años después, el grupo municipal del PSOE sale en defensa de su portavoz, María Ferreirós. "Polas reaccións, parece que algúns políticos aínda non encaixan ben que unha muller lles faga fronte na política", expone en un comunicado con el que sale al paso de otro, publicado en las redes sociales por el PP.

"Non todo vale en política, excepto para a portavoz do PSOE. A señora Ferreirós e as súas ansias de vinganza non coñecen límites. Todo vale con tal de chegar ao poder e todo o pobo sabe que é capaz de facer calquer cousa con tal de subir un escalafón máis". Esta acusación fue vertida después de que el PSOE hubiese cuestionado el feminismo del Goberno local, que no quiso apoyar la campaña En Negro Contra as Violencias.

El PSOE sostiene que "insinuar que levamos a moción ao Pleno para sacar réditos políticos resulta vomitivo"

"Queren quitar réditos políticos dos feitos tan dramáticos que nos encolleron a alma e non ten perdón", apunta el Concello refiriéndose a los dos crímenes machistas registrados este año en el municipio. "Todos nos equivocamos e é de sabios rectificar e de honrados pedir disculpas", señala refiriéndose a unas expresiones de Ferreirós que considera "agresivas".

"Estas últimas manifestacións, fóra de ton, son os derradeiros coletazos agresivos dun patriarcado que se revolve e se tambalea", responden los miembros del grupo municipal socialista en Valga.

El PSOE subraya su valoración positiva "de todas as accións que se realicen contra a violencia machista, veñan de onde veñan", y recuerda que dejó bien claro este principio en el Pleno en el que se trató este tema. "Non así o grupo popular, que vota en contra de calquera iniciativa que parta dos socialistas", agrega, y recuerda que la postura de los ediles del PP no es nueva, sino que sigue una línea en la que se impone la disciplina de partido, motivo por el que votaron en contra de la aprobación de un manifiesto contra esta lacra que presentó el PSOE en los dos año anteriores.

"As artimañas e as faltas continuadas de educación e repecto e as mentiras non van conducila á Alcaldía de Valga", señala el PP

Aclarada la trayectoria, el PSOE sostiene que "insinuar que levamos a moción ao Pleno para sacar réditos políticos resulta vomitivo, é e a típica reacción dun grupo que non entende o problema que existe na sociedade".

La formación liderada por María Ferreirós mantiene que "non temos que xustificar a nosa defensa da igualdade nin o noso compromiso contra a violencia machista, porque están máis que demostrados". El PSOE responde al PP que "tampouco aceptamos lecccións dun partido que como punto de partida sempre ten o insulto e o menoscabo da nosa portavoz, que se resistiu sempre á retirada do título de Fillo Predilecto a Castelao Bragaña, sendo este último o que renunciou, avergoñado pola presión social".

"As artimañas e as faltas continuadas de educación e repecto e as mentiras non van conducila á Alcaldía de Valga", señala el PP. "Os reiterados insultos definen unha forma de ver a política lonxe da que esperan os cidadáns e na que rexeitamos participar", sostiene el PSOE. "Ademais, trátase dun tema tan profundamente serio e importante que resulta impensable usalo como arma arroxadiza", concluye la formación de liderada por María Ferreirós.

Comentarios