El Concello de Lalín solo gastó el 19% de las modificaciones de crédito del Pleno

El BNG hizo público este jueves el documento que confirma que "deixáronse de investir" casi cinco millones de euros en proyectos "moi potentes"
El BNG de Lalín informó sobre el gasto de las modificaciones de crédito realizadas en 2021.
photo_camera El BNG de Lalín informó sobre el gasto de las modificaciones de crédito realizadas en 2021. PATRI FIGUEIRAS

El BNG hizo pública la relación de modificaciones de crédito que se realizaron a lo largo de 2021 y la ejecución del gasto financiero. En el documento se puede comprobar que del total de proyectos, que sumaban 6.060.613,14 euros se gastó "a vergonzosa cifra", puntualizó Francisco Vilariño, de 1.197.705,42 euros.

Por lo tanto, "deixáronse de gastar" 4.862.907,72 euros en iniciativas para mejorar la calidad de vida de los lalinenses. Dicho de otra forma, de todas las modificaciones que el Gobierno municipal llevó a Pleno el año pasado, solo gastó el 19%.

"Iso creo que fala por sí só da capacidade deste Goberno, que vemos que afecta a moitísimos proxectos, como pode ser a rede de sumidoiros, estudios de traballos técnicos, instalacións deportivas, pavimentos de vías públicas, acceso a núcleos de poboación, acondicionamento e mellora das rotondas, ...", concretó el nacionalista, que remarcó que se trata de "proxectos moi potentes", varios de ellos ligados a la Edusi y de cantidades importantes, algunas de las cuales se incorporan al Presupuesto de este año "pero outras non".

"E sumado a isto", continúa Vilariño, reprocha al Gobierno local "non facer o que é de sentido común", que es amortizar el crédito que el Concello solicitó vinculado a la Edusi con los 7,6 millones de remantentes "para aforrar de pagar os intereses".

Y es que por este crédito se está pagando una media de 31.400 euros trimestralmente, con una media de intereses de 1.200 euros. "A día de hoxe este crédito resta por pagar 684.071 euros e levamos pagado de intereses 10.275,27 euros", apuntó.

"O Goberno non gasta os 7,6 millóns que tiña que gastar, e nin tan sequera é capaz de dicir: "pois xa que non os gasto, amortizo o crédito e aforro de estar pagando a un banco uns intereses que é queimar eses cartos. Non ten ningún sentido", sentenció.

"Un desgoberno". Francisco Vilariño considera que con estos hechos el equipo de José Crespo muestra que "é o Goberno máis incapaz de toda a historia do Concello de Lalín". Así, "queremos poñelo en coñecemento da cidadanía", pues "entendemos que sufrimos un desgoberno".

"Gustaríame que este Goberno explique á cidadanía a que se adica e como é posible que deixe tal cantidade de recursos sen xestionar", dijo, "atascando a Administración local nestas modificacións que leva aos plenos para despois non facelas".

"Cando gobernábamos -continuó Vilariño-, para min o máis grave que había era que un concelleiro responsable político dun departamento deixara sen executar o seu orzamento", y recordó que él mismo dejó la cifra a 0, ya que "o que fas é para mellorar a calidade de vida da veciñanza".

Por ello, considera que lo que tiene que hacer el regidor lalinense es "dimitir", ya que "é un Goberno totalmente esgotado, sen ideas e que é pasado e que non representa o futuro".

"A ver que sae da liquidación do Orzamento de 2022, porque o Goberno presume de que é o máis alto da historia pero despois é incapaz de xestionar eses cartos", sentenció el nacionalista, a la vez que recordó que ya auguró en el pasado ejercicio, antes de conocer la liquidación de las cuentas, que dejaron 7,6 millones de remanentes de tesorería, que el equipo de José Crespo no sería capaz de ejecutar una gran parte de los Presupuestos.

Comentarios