Lalín celebrará este mes sus fiestas patronales y la Feira do Cocido

A poco más de una semana para As Dores, el Gobierno local ha decidido celebrar actividades en honor a la patrona de la capital dezana, pero en formato reducido y con un exhaustivo control
undefined
photo_camera Reunión del Gobierno local con la hostelería lalinense. CEDIDA

El descenso de casos activos de coronavirus en la capital dezana y que el municipio pasase de estar en riesgo alto a medio-bajo ha llevado al alcalde, José Crespo, a tomar una decisión: habrá fiestas de Lalín y Feira do Cocido este mes. Así lo anunció este miércoles el regidor dezano, después de que el pasado martes se reuniese con la hostelería de Lalín para analizar los pros y los contras de celebrar ambos eventos.

Y es que, a pesar de que ya se había anunciado la intención del Concello de organizar estas actividades en el mes de septiembre, el aumento de casos de covid-19 sobre todo en jóvenes tras las fiestas de Melide hizo al equipo de José Crespo dar un paso atrás y ser prudente en la decisión, que finalmente ha sido un sí a celebrar las Festas das Dores, que tendrán lugar desde el viernes 17 al martes 21, y a la 53ª edición de la Feira do Cocido, que será el domingo 26 de este mes.

Eso sí, el popular subrayó que serán unas celebraciones "totalmente distintas". Habrá un ambiente festivo "pero controlado", dijo. Asimismo, destacó que As Dores "non será unha festa á vella usanza, con xente de fóra que vén a Lalín", sino que "é un formato de festas para nós, para as nosas persoas maiores, para os nosos nenos, para comer nas casas coas precaucións que haxa que ter", sentenció.

Pero aunque sean en formato reducido, habrá, aseguró el regidor, "eventos de recoñecido prestixio", que se anunciarán en los próximos días.

"Nós estivemos traballando desde que decidimos facelas, hai agora uns meses, nun formato de festas non festas, isto é, doutra maneira, non as tradicionais", explicó Crespo.

Las Festas das Dores serán del viernes 17 al martes 21 y la 53ª edición de la Feira do Cocido, el domingo 26

PROTOCOLO COVID. "Temos unha carpa onde collen 600 persoas sentadas comodamente e cumprindo cos requisitos todos de protocolo covid; temos atraccións para nenos contratada cunha empresa, que nos cobra máis que unha orquestra, que é a encargada con oito persoas de facer cumprir os protocolos que se lle marquen, polo tanto cremos que non vai ser igual que noutros sitios onde non había este tipo de controis. E nós temos organizado eventos de recoñecido prestixio, de formato distinto", por lo que "cremos que imos facer unhas boas festas", apuntó el mandatario.

Por otro lado, anunció que la 53ª Feira do Cocido se celebrará el domingo 26 de septiembre, eso sí, prescindiendo del gran desfile. Habrá pregón y "algunhas actuacións que adornen o Día do Cocido". Reconoció que todavía no hay pregonero, algo en lo que trabajará los próximos días. Asimismo, puntualiza que Lalín tiene derecho a subvenciones porque la Feira do Cocido está reconocida como Fiesta de Interés Turístico Internacional, por lo que con estas ayudas y las de la Xunta y la Diputación la organización de esta cita "non nos vai custar practicamente nada".

Por otra parte, el alcalde reconoció que su decisión no tiene el apoyo de todo el sector de hostelería. "Non todos pensan o mesmo ca nós. Comentaba algún hostaleiro que llo podiamos ter dito antes (...) A explicación que lle dei é que se esta reunión non a tivemos un mes antes é porque non tiñamos a planificación definitiva", dijo.

Compromiso y el PSOE critican la "absurda" decisión del Gobierno local
La oposición también criticó la decisión del Gobierno local. El líder de Compromiso por Lalín, Rafael Cuiña, lamentó que el Gobierno no accediese a la presencia de un responsable sanitario en la Xunta de Voceiros celebrada el mismo día que la reunión con los hosteleros, "para expoñer a súa opinión sanitaria sobre a celebración das festas", dijo. Cuiña, que asistió posteriormente a la reunión de la hostelaría, junto con la concejala Ana Varela, cree que el Gobierno "foi coa decisión tomada de seguir para adiante", y comparte "o dito por algún profesional sobre o absurdo de convocalas a só unha semana do inicio das festas e sen información previa". 

"Como xa sabía Compromiso, unha parte importante do sector negouse a ir á reunión, e os que foron tiñan diversas opinións", indicó. Por ello, Cuiña consideró que "así non se goberna", sentenció. 

Por su parte, el portavoz socialista, Román Santalla, apuntó que "o PSOE comprende a postura dos hostaleiros que non queren festa, pois están cansos de pagar inxustamente as consecuencias da pandemia". Así, criticó que Crespo llegase a la reunión "coa idea xa tomada de ter festas e sen importarlle nada o que digan os demais". "Debemos buscar un equilibrio entre a actividade cultural e a seguridade sanitaria pero o que non se pode facer de ningún modo é impoñer como pretende Crespo", añadió.

Comentarios