El PSOE de Valga se plantea reclamar el dinero que cobró "irregularmente" el PP

Pide la dimisión de los ediles implicados y del alcalde, tras el informe del Consello de Contas
A la izquierda, el alcalde, José María Bello Maneiro, y a la derecha, María Ferreirós, la portavoz socialista.DP
photo_camera A la izquierda, el alcalde, José María Bello Maneiro, y a la derecha, María Ferreirós, la portavoz socialista.DP

El PSOE en Valga estudia la decisión de presentar una denuncia ante el Tribunal de Contas con la finalidad de reclamar que todo el dinero público cobrado "de xeito irregular" por los concelleiros del PP y por los funcionarios públicos sea reintegrado a las arcas municipales. "Poderíamos estar falando de máis de 500.000 euros", precisa.

Paralelamente, agrega que espera que aquellos ediles que "teñen unha mínima ética, se lles queda algo de vergonza, dimitan inmediatamente do seu cargo e devolvan o diñeiro cobrado a todos os veciños e veciñas".

El primero que debería hacerlo es el alcalde, José María Bello Maneiro, "pois dende o 1991, a pesar de ser avisado dende ese mesmo ano da dubidosa legalidade do pago desas dietas por asistencias ás comisións, continuou durante 32 anos lucrándose das arcas municipais", denuncian los socialistas.

Si no lo hiciesen voluntariamente, mantiene el PSOE que el PP de Galicia "ten que tomar medidas e expulsalos se non quere seguir mantendo nas súas filas a persoas que se lucraron das arcas municipais de forma irregular".

Recuerda el partido liderado por María Ferreirós que el Consello de Contas ratificó "todo o advertido e defendido polo noso grupo dende o 2015". Textualmente, el informe determina "dende o ano 1991 ata o 2017, tanto as reunións como as percepcións de dietas por asistencia á Comisión de Coordinación efectuáronse sen soporte regulamentario".

En 2017 (en pleno proceso judicial), el PP aprobó un reglamento interno en el que las incluye, a pesar de existir un informe del Colexio de Secretarios e Interventores de Pontevedra, de junio de 2017, en el que advirte que "non se adecúa á legalidade a ausencia dun funcionario público que actúe como secretario da Comisión".

Señala también el informe del Consello de Contas que los concelleiros cobran por este concepto desde 1991, sin que se levanten actas de las sesiones que acrediten su celebración y la relación de asistentes a cada sesión, una tarea que debe ser realizada de forma obligatoria por un funcionario.

El PSOE cifra en 500.000 euros el total desembolsado realizado por las arcas municipales en beneficio de los populares 

El Consello de Contas acredita que el Concello de Valga abonó a los ediles 87.440,00 euros desde 2017 a 2021, pero desde 1991 supera los 500.000, subrayan los socialistas. Tampoco el pago de las dietas por desplazamiento y manutención del secretario e interventor municipal "se axustan á legalidade", concluye el Consello de Contas.

"O descrito no informe do Consello de Contas é escandaloso e bochornoso, e demostra perfectamente as feas prácticas e un absoluto descontrol na xestión económica do diñeiro público", denuncia María Ferreirós.

"O alcalde aprobaba cada mes os pago dun sobresoldo en forma de dietas sen proceder a un mínimo control, e segundo o informe do Consello, o gasto durante o período 2017-2021 foi de 40.314,60 euros", precisa el PSOE.

De "sorprendente" califica la "conivencia da Vicepresidencia da Xunta, presidida aquel entonces por Alfonso Rueda, porque sendo coñecedora destes pagos, non actuou nin tomou as medidas oportunas, consentindo e permitindo continuar con este uso impropio do diñeiro público", subraya María Ferreirós.

Comentarios