El Concello de Lalín "desmonta" las críticas sobre la falta de transparencia

El equipo de José Cespo acusa a los tres partidos de la oposición de "sobreactuar" y de querer "ralentizar e paralizar o Concello"
El alcalde de Lalín, José Crespo. DP
photo_camera El alcalde de Lalín, José Crespo. DP

El gobierno de Lalín emitió el lunes un comunicado en el que asegura que la Secretaría municipal "desmonta as críticas sobreactuadas" de la oposición sobre el acceso a informes y sostiene que el objetivo de estos tres grupos políticos, esto es, Compromiso por Lalín (CxL), PSOE y BNG, es "ralentizar e paralizar o Concello".

Cabe recordar que la oposición lalinense ofreció la semana pasada una rueda de prensa en la que anunció que valora llevar al gobierno local al tribunal contencioso-administrativo por denegación de informes y rechazar comparecencias en los plenos.

Asimismo, acusa al líder de CxL, Rafael Cuiña, de ser el cabecilla de las críticas y que arrastró "ao resto da oposición que tragaron cos inventos do que fora alcalde". Así, el gobierno local indicó que exige la elaboración de unos informes técnicos "que non contempla a lexislación vixente nos concellos e coas que o único que pretende e bloquear o funcionamento da administración municipal esixindo decenas de informes técnicos a unha plantilla que a duras penas é capaz de realizar o traballo que teñen porque a prometida RPT encargada polo anterior Goberno só foi fume e un engano".

Así, la Alcaldía encargó un informe a la Secretaría Xeral do Concello para que informase sobre los derechos a la elaboración de los citados informes y el acceso a documentos municipales.

"INFORME DEMOLEDOR". "O informe de Secretaría é demoledor coas peticións de datos de Cuiña cos que só pretende que os técnicos lle fagan o traballo político que semella el non quere facer coa documentación á que ten acceso", apunta el gobierno local, que explica que "os informes que legalmente se teñen que elaborar son os que corresponden a expedientes que se van a analizar, debater e votar en sesións plenarias ou de comisións informativas, e non a ringleira de documentos que Cuiña pretende e que non teñen, en ningún dos casos, ningunha relación con expedientes de órganos colexiados".

Continúa diciendo que, por otro lado, "sobre os documentos solicitados aos demais técnicos e traballadores do Concello de xeito recurrente e reiterativo por Rafael Cuiña e polo PSdG-PSOE, o escrito da Secretaría Xeral é igual de claro e concreto, ao sinalar que "os informes pedidos doutros técnicos municipais distintos dos habilitados nacionais carecen de amparo legal para seren emitidos".

También rechaza el secretario, según explica el equipo de José Crespo, "a entrega de documentos de traballo internos, de técnicos municipais,...xa que se trata de instrumentos internos de traballo, de control e de seguimento dos contratos ou expedientes...", y especifica que "son documentos internos do técnico salvo que estean incorporados os mesmos a algún expediente singular, considera o que informa que non existe obriga de aportalo".

NORMATIVA. El secretario de Lalín concluye en el informe señalando que "a obriga legal de entregar os informes dos distintos servizos municipais ven referida aos habilitados de carácter nacional", y solo "cando se dean os supostos previstos na normativa", por lo que "non existe esa obriga legal de encargar e de entregar informes á oposición política, cando se trate doutros técnicos municipais, salvo a de facilitar o acceso dos documentos que xa existen no expediente. Neste caso a obriga legal é de facilitar e de permitir o acceso, non de facilitar copias".

Comentarios