Silleda recurrirá a la Justicia si la Xunta no aprueba su PXOM al menos de forma parcial

El grupo de Gobierno y el BNG votan a favor de exigir el visto bueno de Augas de Galicia a las traídas municipales y el PP se abstiene

Manuel Cuíña y dos de sus ediles votando a favor de la reclamación a la Xunta, ante el grupo del PP, este jueves. BLANCA PAZ (Silleda)
photo_camera Manuel Cuíña y dos de sus ediles votando a favor de la reclamación a la Xunta, ante el grupo del PP, este jueves. BLANCA PAZ (Silleda)

"Ímonos poñer nas mans dos xuíces se a Xunta non aproba, como mínimo de forma parcial, o PXOM". Así de contundente se expresó este jueves el alcalde de Silleda, Manuel Cuíña, durante el debate plenario en el que, con el apoyo del BNG y la abstención de los ediles del PP, salió adelante una proposición del grupo de Gobierno para exigir a la Xunta que apruebe el documento urbanístico, paralizado por la negativa de Augas de Galicia a dar el visto bueno a la acreditación de los recursos hídricos del municipio.

El alcalde, Manuel Cuíña, y el propio secretario municipal explicaron que en una reunión mantenida hace cuatro meses "o director de Augas de Galicia e sete técnicos deron por boa a documentación" referida a las traídas de Silleda y A Bandeira "e despois chegou o informe dicindo que non: alí decide o que vai pasar a "bayeta"", apostilló el regidor. "Temos legalizadas as dúas traídas. Aínda que non estean inscritas non quere dicir que non sexan legais; non hai ningunha dúbida diso", recalcó. La Lei de Augas de Galicia entró en vigor en 1985, momento en el que se creó un registro oficial. Las traídas de Silleda y de A Bandeira datan de 1956 y, según explicó el secretario, están "asinadas por catro ministerios" y amparadas por la citada normativa hasta el año 2060, por lo que, entienden, y así dicen que se lo reconoció personalmente Augas de Galicia, que están legalizadas. Sin embargo, el Concello ha recibido un informe de este organismo diciendo lo contrario.

Manuel Cuíña, alcalde: O director de Augas de Galicia e sete técnicos deron por boa a documentación sobre as traídas e despois chegou o informe en contra

Ignacio Maril, portavoz del PP: A Xunta non ten a máis mínima intención de paralizar os plans por unha cuestión coma esta e estase buscando a confrontación

"Estamos ante unha fuxida cara adiante", recriminó el portavoz del PP, Ignacio Maril, al Gobierno local. El popular le recordó que ya en febrero de 2017 su grupo le sugirió que iniciase los trámites para inscribir en el registro ambas traídas, a lo que Cuíña respondió que las indicaciones de la Xunta fueron que tardarían "como mínimo dous anos". Maril aseguró que "a Xunta non ten a máis mínima intención de paralizar os plans por unha cuestión coma esta" y recriminó al regidor que estea "buscando a confrontación" con la Administración autonómica.

"Pensei que neste tema ían deixar de lado o partido, deixar de defender o indefendible, e que se ían poñer de lado dos veciños", le respondió Cuíña, que aseguró que la actitud de la Xunta 2é un maltrato ós veciños de Silleda inaceptable", a lo que Maril le respondió: "O que está maltratando aos silledenses coa súa cabezonería é vostede; non está optando pola vía máis rápida", le contestó.

Matías Rodríguez, portavoz del BNG: Estou disposto, en nome do BNG, a tomar medidas moito máis contundentes se fai falta. É inconcibible levar catro anos agardando

El edil del BNG, Matías Rodríguez da Torre, comparte la crítica del Gobierno local. "Eu estou disposto, en nome do BNG, a tomar medidas moito máis contundentes se fai falta", dijo. "O que non podemos é levar catro anos" esperando por la aprobación del PXOM, "é inconcibible", apostilló antes de sugerir que los tres grupos se uniesen para solicitar una reunión conjunta con Augas de Galicia y buscar una solución. "Hai que esquecerse das eleccións", afirmó.

Adjudican la obra de la red de calor con biomasa

El PP también se abstuvo en la votación para la adjudicación de las obras de la red de calor con biomasa a la UTE Orega-Coviastec, a favor de la que se posicionaron el Gobierno y el edil del BNG. El proyecto fue otorgado por 737.786,96 euros.

"Estamos vendo que o que se está primando é a oferta económica e non a técnica", recriminó su portavoz comparando las puntuaciones de la adjudicataria en este último apartado con las de las otras tres firmas presentadas.

Distinción para el Lacón
La Corporación aprobó por unanimidad iniciar los trámites para solicitar la declaración de la Festa do Lacón como de Interese Turístico Galego.

 

Comentarios