miércoles. 20.10.2021 |
El tiempo
miércoles. 20.10.2021
El tiempo

Apoyo a la alegación de Cerdedo-Cotobade contra los parques Siroco y Tramontana

Representantes de los tres grupos políticos de Cerdedo-Cotobade reunidos para firmar alegaciones. CEDIDA / D.P.
Representantes de los tres grupos políticos de Cerdedo-Cotobade reunidos para firmar alegaciones. CEDIDA / D.P.
Los tres grupos políticos firman la alegación presentada contra dos planes eólicos que también suman el rechazo de la Xunta

No bajar la guardia ni ante los informes negativos de la Xunta a los proyectos eólicos de mayor dimensión que se están programando para la comarca de Pontevedra. Esta parece ser la tónica unánimemente adoptada en los concellos del entorno de Pontevedra, tal y como demuestra la reciente reunión en el Concello de Cerdedo-Cotobade en la que los representantes de los tres grupos políticos en la Corporación firmaron las alegaciones que la entidad municipal presentará ante los planes de los parques Siroco y Tramontana, de la promotora Greenalia Wind Power, tramitados ante el Ministerio de Industria.

"Alegrámonos de que a Subdirección Xeral de Enerxía da Xunta de Galicia emitira un informe desfavorable á tramitación que estes dous parques están levando diante do Goberno de España e do Ministerio de Transición Ecolóxica, pero pese a elo nós tamén queremos amosar a nosa disconformidade con estes proxectos concretos e por iso tamén contibuímos coas nosas alegacións ao seu desbotamento. Coa sinatura de hoxe dicimos non a estes proxectos que está tramitando o Goberno de España e o Ministerio de Transición Ecolóxica", indicó el alcalde.

Hay un mayor número de proyectos eólicos presentados de los que se podrían llevar a cabo en el concello

"Con este acto, de sinatura e respaldo aos traballos realizados para presentar as alegacións, queremos tamén evidenciar ante a opinión pública o noso desexo de camiñar xuntos, da man dos veciños, na defensa dos intereses da veciñanza e dos lugares que compoñen o municipio de Cerdedo-Cotobade e que se ven afectados pola irrupción disparatada dun inxente número de proxectos eólicos que saturan de maneira extrema as posibilidades que o noso concello pode ofrecer desde o punto de vista racional", añadió el regidor.

Contra la saturación. Las alegaciones han sido redactadas por la empresa Tysga, especializada en conservación ambiental que ha sido contratada por el Concello para contar con una asesoría jurídica especializada ante la ingente cantidad de propuestas industriales que afectarían al municipio.

El alcalde insiste en pedir participación vecinal y de las comunidades de montes en la defensa "do patrimonio natural e paisaxístico" del concello ante estos proyectos. "A súa saturación produce graves problemas en espazos e entornos rurais crebando por completo o ecosistema e o modo de vida dos nosos pobos e a dos nosos veciños".

En Ponte Caldelas: Primera reunión del alcalde con el jefe territorial
El alcalde de Ponte Caldelas, Andrés Díaz, informó el miércoles de los detalles de su primera reunión con Tomás Nogueira, jefe territorial de la Consellería de Economía, Empresa e Innovación, a quién había solicitado este encuentro para tener información de primera mano sobre los proyectos que afectan a este municipio. El alcalde indicó que le comunicaron "que a Xunta emitiu informe desfavorable ó Parque Eólico da Rula por estar fóra da zona delimitada polo Plan Sectorial Eólico de Galicia. Este parque, ubicado en Cerdedo-Cotobade, contempla unha vía de evacuación (a través de liña de Alta Tensión) por Ponte Caldelas".

A pesar de que, al igual que en el Concello vecino, se considera que este informe es fundamental para los intereses de Ponte Caldelas, el alcalde cree que "aínda co informe negativo da Xunta, é importante que deixemos constancia do sentir do noso pobo a través das alegacións porque a tramitación é estatal".

SIN MÁS NOVEDADES. El regidor añadió que, al margen de esta novedad, el estado de tramitación del Parque Os Cotos, que también preocupa al Concello, así como otros parques en fase preeliminar que se estarían planificando para la zona interior del concello, no hay novedades. "Alegar é importante para protexer o noso patrimonio, as nosas traídas de augas, o futuro dos nosos fillos e a nosa saúde, pois as liñas de alta tensión pasan preto das casas e poden xerar perxuizos". Además de presentar su propio informe contra el parque A Rula, el Concello pone a disposición de los vecinos un modelo de alegación que se puede solicitar y cubrir para entregar ante la Administración competente para oponerse al proyecto.

Apoyo a la alegación de Cerdedo-Cotobade contra los parques Siroco...
Comentarios
ç