El bipartito de Vilaboa aprueba un PXOM que pone fin a 16 años de fase de redacción

El edil de Obras, el nacionalista Cándido Rosendo, votó en contra al encontrar "casas con licenza concedida hai dous anos que quedarán fóra" ▶El PP se abstuvo por los reparos de Intervención y Secretaría y discrepancias sobre el suelo industrial

El momento de votación del PXOM. JOSÉ LUIZ OUBIÑA - Vilaboa
photo_camera El momento de votación del Plan Xeral. JOSÉ LUIZ OUBIÑA

El salón de plenos del Concello de Vilaboa se llenó hasta los topes para celebrar una fecha histórica, la de la aprobación del primer Plan Xeral del municipio, un documento que se empezó a redactar en 2002, con Xabier Míguez (BNG) al frente de la Alcaldía y que ha sufrido modificaciones para adaptarse a varias correcciones y hasta a seis cambios legislativos en leyes del suelo y de protección del litoral que marcaron su evolución.

El PXOM de Vilaboa ha dado tantas vueltas que incluso en el Pleno del martes, en el que todos consideraban el definitivo y en el que el PP había anunciado una abstención que favorecería la aprobación, las dudas sobre el documento se hicieron presentes en forma de voto en contra de un miembro del Gobierno bipartito.

Explicaciones del nacionalista Cándido Rosendo. JOSÉ LUIZ OUBIÑA - VilaboaEl edil del BNG y responsable del área de Obras, Cándido Rosendo Calvar, que incluso insinuó que "este podería ser o meu último Pleno polo que vou facer", adelantó al tomar la palabra.

"SON VECIÑOS". Rosendo Calvar explicó que, tras varios días analizando el documento, había encontrado "ata tres casas nas parroquias de Cobres que teñen licenza concedida por nós, nos últimos dous anos, e que quedarán fóra de núcleo. Creo que habería que corrixilo. Se demos nós a licenza temos que defendelo. Son vivendas aínda sen acabar, son veciños que pediron hipotecas para construílas, e eu asumo todas esas consecuencias", argumentó ante la sorpresa de los asistentes. El alcalde, Luis Poceiro, que instantes antes había explicado los detalles de todo el proceso de aprobación del Plan (cuya redacción se consideró definitiva en 2012 y recibe correcciones de la Xunta desde entonces), le pidió que "recapacite o seu voto" al entender que "os membros dun Goberno non poden votar a favor e en contra dunha mesma cousa" y reiterando que "estes casos que descubriu o compañeiro Canducho tampouco temos a confirmación ao cen por cen de que vaian quedar así".

En la misma línea, la portavoz del BNG, Ornela Fernández Salgado, insistió en que su formación había dado "liberdade de voto porque estamos nunha democracia e ten que haber discordancia". La edil recordó que "o PXOM non se aproba por completo, senón que é un plan aprobado parcialmente porque se considerou necesario para seguir avanzando, pero está aberto a cambios e terá cambios nos que se subsanará todo o posible, así que non debe parecer mal o voto de Cándido".

En la misma línea, la edil del BNG Tareixa Carro respaldó al nacionalista. "O seu voto é consciente e informado, tal vez todos debemos ternos achegado máis a analizar este plan", apuntó, para añadir que "sen embargo, neste caso un mal acordo é mellor ca ningún acordo e na balanza pesa máis o efecto positivo de ter un documento aprobado que será unha ferramenta coa que camiñar por un novo sendeiro no Urbanismo". La concejala pidió al resto del equipo de Gobierno que "non armemos unha traxedia" por esta diferencia y defendió que había que aprobar el plan porque "o ben colectivo pesa moito máis" en este caso. Además recordó que "todos os días en todas partes se levan PXOM a aprobar e se modifican".

"DEBERÍA SER O ÚLTIMO". Más allá de la autocrítica del concejal de Obras, la portavoz del PP, Bea Rosendo, insistió en que no quería obstaculizar el proceso de aprobación de un plan que "debería ser o último que traian e que nos devolva a Xunta. Con todas as modificacións que ten, debera estar subsanado todo, de modo que esperamos que a proposta da Xunta sexa favorable".

El aplauso de los vecinos. JOSÉ LUIZ OUBIÑA - VilaboaEl PP, sin embargo, no siente que haya participado en este proceso de redacción y, al no ser aceptada su sugerencia sobre el suelo industrial cerca de Connorsa declinó apoyar el documento recordando que "a abstención nos salvagarda de responsabilidades futuras". La votación dio paso a un aplauso de los asistentes, unas 50 personas, entre las que la mayoría eran afectados directos por expedientes urbanísticos. Salvemos Vilaboa, colectivo que aglutina a los afectados de la costa, celebró esta aprobación. El PXOM pondrá fin a la incertidumbre de todos aquellos vecinos que tengan iniciativas urbanísticas por desarrollar y acabará con la pesadilla de decenas de propietarios de viviendas en suelo rústico y expedientes abiertos por la Axencia de Protección da Legalidade Urbanística, más de 40.

A su vez, los propietarios afectados por expedientes que estén en la franja del litoral podrán iniciar el proceso de negociación para aplicar una disposición transitoria que permita reducir la franja de afección en todas las zonas posibles.

REACCIONES

Luis Poceiro, alcalde de Vilaboa
"¿Día histórico? Non, prefiro día importante"

Luis Poceiro, alcalde de Vilaboa. DP

"A aprobación do PXOM é un día histórico? Non o diría, prefiro dicir día importante", explicó el alcalde este martes, recordando que "o 28 de decembro do 2012 tamén aprobamos o Plan inicialmente e seguimos a voltas con el, así que prefiro pensar que estamos ante un día importante", señaló. El plan debe ser informado por la Xunta y elevado por el Consello, de modo que el regidor señala que "cada vez estamos máis preto de conseguilo e de facelo dun xeito realista, con prudencia". Sobre la discrepancia con el edil del BNG que votó en contra, le instó "a que rectifique, pois somos todos un único grupo de Goberno", y aseveró que "non estamos seguros ao 100% de que iso sexa así".

Ornela F. Salgado, teniente de alcalde de Vilaboa
"É un documento aberto e pódese mellorar​"

Ornela F. Salgado, teniente de alcalde de Vilaboa. GONZALO GARCÍA

"Hoxe é un día para recordar e, casualidades da vida, é 20 de novembro", apuntó la nacionalista, convencida del cambio positivo del plan, pese a que "sabemos que non é un plan que contentará a todos, pero hai unha urxencia por aprobalo e é bastante importante". La teniente de alcalde apuntó que "é un documento aberto, non pechado, e sobre todo poderase traballar para tratar de melloralo no día de mañá". El BNG y el PSdeG recordaron que seis ámbitos de actuación se quedarán con el urbanismo suspendido hasta que se legalicen las traídas o depósitos. Se trata de Casfalcón, en Figueirido; Saxosa y Sabaxáns, en Bértola; Sobreira, en San Adrián, y A Graña y Novás en Vilaboa.

Beatriz Rosendo, portavoz del PP de Vilaboa
"Non queremos ser acusados de prevaricación"

Beatriz Rosendo, portavoz del PP de Vilaboa. RAFA ESTÉVEZ

El PP de Vilaboa explicó este martes por activa y por pasiva los motivos de su abstención, entre ellos la existencia de dos informes (no preceptivos) con reparos al documento. "Non queremos votar a favor e ser acusados de prevaricación se o día de mañá un veciño denuncia", expuso la portavoz, Beatriz Rosendo, que añadió que "non é o noso PXOM. Non nos deixaron participar na redacción, con todas as veces que veu denegado. Unha das cousas que pediamos era unha zona industrial en Eirís para aproveitar a presenza dunha industria, e non o recolleron nin o tiveron en conta", señaló la portavoz, que se alegró de que el plan vaya a arreglar la situación de muchos vecinos.

Comentarios