Díaz irá a tribunales tras el avance del eólico Os Cotos, cuya DIA se publicó el 25-N

Luz verde al parque cuya información pública se abrió en Navidad del 2021 y que recibió 1.500 alegaciones en contra
Manifestación en contra del parque eólico de Os Cotos
photo_camera Manifestación en contra del parque eólico de Os Cotos. J. CERVERA

Nuevo avance del proyecto eólico de Os Cotos, de la empresa Tiraventos S. L. La firma vio como se publicaba en la jornada del 25-N el anuncio en el Diario Oficial de Galicia con el que la Xunta, a través de la Subdirección Xeral de Calidade Ambiental dio luz verde a la Declaración de Impacto Ambiental del proyecto.

La noticia sentó como un jarro de agua fría en los distintos colectivos que denuncian el carácter "predador" de las iniciativas eólicas, en especial en Cerdedo-Cotobade, en donde hay más de 14 iniciativas industriales distintas para colocar aerogeneradores en todo su territorio. El BNG fue el primer colectivo en manifestar su repulsa a esta aprobación, que llega después de que en el proceso de información pública que la empresa tuvo que hacer por duplicado, se reuniesen casi 1.500 alegaciones en contra.

El BNG ha emitido un comunicado en el que el portavoz, Ernesto Filgueira, señala con dureza al alcalde, Jorge Cubela, al considera que "co seu silencio está a ser cómplice" de este polígono eólico. "O parque dos Cotos ten unha poligonal de centos de hectáreas nas parroquias de Carballedo, Rebordelo, Borela, Viascón, Loureiro e Augasantas. Ten unha potencia total de 30 MW, con 6 aeroxeradores de 5 MW, e unha altura total duns 200 metros sumando a envergadura do fuste e das aspas. Ademais, inclúe a construción dunha subestación, unha liña de media tensión, e grandes explanacións do terreo para o acceso e construción do parque. A maiores, prevese a construción dunha liña de alta tensión a través dos concellos de Ponte Caldelas e Pontevedra até Ponte Sampaio", resume el BNG en un comunicado en el que también apunta a la empresa promotora y al supuesto trato de favor que estaría recibiendo en este proceso. "Xa desde o primeiro momento advertimos que a Xunta tiña un interese especial na construción do Parque Eólico dos Cotos, que declarou de interese autonómico, aprobou a tramitación de urxencia e puxo a exposición pública en pleno Nadal do ano pasado", añade Ernesto Filgueira. "A empresa Ecoener -propietaria de Tiraventos SL- é un poderoso entramado rodeado dunha nube de sospeitas, que xa favorecido no seu día polo Goberno de Fraga, investigada pola Fiscalía e acusada de graves delitos en Latinoamérica", añade.

Los nacionalistas no quieren que el Concello se quede de brazos cruzados ante esta situación y volverán a llevar el asunto al Pleno. "Instaremos ao alcalde a que se deixe de tibiezas e defenda aos veciños afectados por esta decisión da Xunta do PP a pesar de que distintos estamentos da propia Administración recoñecen a alteración da vexetación, o perigo para a fauna, a contaminación visual, a afectación a 11 captacións de auga e ao patrimonio".

Por su parte, el alcalde de Ponte Caldelas, Andrés Díaz, ha reaccionado a la Declaración de Impacto Ambiental, anunciando que se activará de inmediato la vía judicial. "Poñemos en marcha os servizos xurídicos do Concello para frear este parque, que proxecta unha liña de evacuación (pendente de avaliación ambiental) que cruza Ponte Caldelas. Chegaremos ó Tribunal Europeo se fai falta", afirma.

Comentarios