El incremento de la deuda en 2018 eleva la tensión en Ponte Caldelas

El pasivo del Concello pasó de 588.000 euros a 1,4 millones en el último ejercicio

Andrés Díaz y Antón Xil. DP
photo_camera Andrés Díaz y Antón Xil. DP

En la recta final del mandato y cuando faltan días para que el tripartito de Ponte Caldelas someta a la valoración del Pleno el Presupuesto para 2019, la oposición ha puesto el grito en el cielo ante "a política de gastos efémeros, sen investimento en infraestruturas" con la que el equipo de Díaz cierra el mandato.

El candidato popular, Antón Xil, revela que en 2017 la deuda municipal de Ponte Caldelas se triplicó, pasando de 588.000 euros al final de ese año a 1,4 millones en diciembre de 2018. Cifra que, señala el PP, está "recollida no proxecto de Orzamento municipal que acaba de enviar aos grupos municipais o alcalde".

Díaz defiende que su política ha sido la de invertir en infraestructuras y aumentar con bienes el patrimonio municipal

El candidato señala que "cando chegou Andrés Díaz á Alcaldía pasou anos dicindo que o Concello estaba en bancarrota e que tiña unha débeda herdada dun millón de euros (cando non era certo, posto que a cifra real era de 878.000 euros) despois de facerse infinidade de obras de infraestruturas. Agora, a 31 de decembro de 2018, recoñece que xa se deben case millón e medio de euros (un 59% máis de débeda) sen ter máis ca festas e despilfarro", apunta.

El PP sostiene que el endeudamiento a última hora "hipotecará a acción de Goberno durante anos" y señala, entre los culpables, la obra más censurada por los conservadores: la reforma de la Praza de España, que, a su juicio, acabó "convertida nunha grande explanada de formigón para permitir a entrada dos grandes camións das orquestras e seguir coa política de pan e circo" de Díaz.

Xil afea al triparito que pasase años quejándose de la ‘deuda heredada del PP’ y promoviendo el ahorro para triplicar el pasivo en un año

Pero el alcalde no acepta la crítica y recalca que no ha superado el endeudamiento de su antecesor.

"A débeda ao remate deste ano 2019, unha vez realizadas as amortizacións previstas, quedará en 912.463 euros, ou sexa, por debaixo da herdanza recibida do PP", insiste el tripartito, para aclarar que "a 31 de decembro pasado, despois dos fortes investimentos no centro urbano e no rural e da adquisición da parcela do Balneario ao Sareb, a débeda estaba en 1.396.000 euros", pero esa cifra disminuirá, apuntan, ya que "os Orzamentos contemplan unha amortización de 216.000 euros durante o ano e o Goberno local engadirá a amortización íntegra (usando os remanentes de 2018) do crédito de 303.171 euros contratado co BBVA para dispoñer da liquidez inmediata para a compra do Balneario", una prioridad, defienden, que permitió incrementar el patrimonio municipal.

Comentarios