El informe que propone un embalse en Forzáns dispara las alertas en la comarca

Los alcaldes de Ponte Caldelas, Soutomaior y Fornelos rechazan la idea de la Confederación Hidrográfica para abastecer Vigo
El embalse de Eiras. SALVADOR SAS (EFE)
photo_camera El embalse de Eiras. SALVADOR SAS (EFE)

Espadas de nuevo en alto en la cuenca del río Verdugo, esta vez por culpa del embalse de Eiras y su capacidad para abastecer a Vigo en caso de sequía. Todos los concellos limítrofes con Eiras han reaccionado  mostrando el máximo rechazo a la idea contenida en el informe aportado por la Confederación Hidrográfica Miño-Sil que propone una nueva presa en el Oitavén, en la zona de Forzáns (Ponte Caldelas) y un bombeo suplementario desde el Verdugo en los casos de necesidad del sistema de abastecimiento de la ciudad olívica.

El nivel de alerta entre los municipios afectados es tal que este martes, apenas unos días después de que se diese a conocer el contenido de este informe, todos los concellos afectados han manifestado su negativa más rotunda, empezando por Fornelos de Montes, cuyo alcalde, Emiliano Lage se postula "radical e rotundamente en contra dun novo encoro no río Oitavén para abastecer de auga a Vigo e porque suporía a morte definitiva do río". 

En la misma línea se posicionó el alcalde de Soutomaior, Agustín Reguera, que adelantó en sus redes sociales que "seguimos en desacuerdo con el contenido del plan dado a conocer por la Confederación Hidrográfica". Reguera, al igual que los alcaldes de la cuenca del Verdugo, ya se había posicionado contra el trasvase del río en el año 2017, cuando la sequía puso de manifiesto las debilidades del sistema de abastecimiento del Sur de la provincia.

Entonces, la posibilidad del trasvase fue descartada tras una serie de manifestaciones y muestras de rechazo populares que dejaron sobre la mesa la demanda de la comarca de Pontevedra y los concellos limítrofes sobre el cauce del Verdugo-Oitavén.

Díaz: "Chegaremos a onde faga falla"
El alcalde de Ponte Caldelas, Andrés Díaz, también se postuló ayer en la misma línea que los otros dos regidores. "O Concello de Ponte Caldelas solicitará por escrito á Confederación Hidrográfica Miño- Sil o estudo que determina este conxunto de actuacións que afectarían a Ponte Caldelas en dúas vertentes, por un lado coa construcción dunha nova presa  e, por outra, cun bombeo de auga dende o Río Verdugo, agora augas abaixo de Ponte Caldelas, en Soutomaior", indica Díaz, que recuerda que el conflicto del trasvase y las presiones que generó terminaron con la "destitución do, en aquel entonces, director de Augas de Galicia» y pide cordura «ás tres administracións implicadas: Concello de Vigo, Xunta e Ministerio de Transición Ecolóxica,  pois non se poden lanzar estas propostas sen fundamentos e sen falar cos concellos".

"Non se trata dun posicionamento egoista por parte do Concello, senón unha cuestión de futuro para todo o municipio. A oposición xa foi firme en 2017 porque 29 dos 33 lugares do termo municipal abastécense a través de traídas veciñais e durante o verán son habituais as faltas de suministro, que ten obriga de paliar o Concello e así o fai tendo como única fonte de abastecemento o Río Verdugo. É unha cuestión de futuro. Ponte Caldelas non deixa de medrar e temos que garantizar o abastecemento de auga a todo o concello", añadió el regidor, que dice a la Xunta, al Concello de Vigo y al Ministerio que "Que teñan claro os tres que defenderei o meu concello e ós meus veciños chegando ata a vía xudicial se fai falta"


Entre los descontentos está el PP de Ponte Caldelas, que este martes acudió a la primera reunión de repulsa al encoro en Forzáns, Ponte Caldelas, en la que se inició una comisión de trabajo para recabar apoyos e información contra la dotación. El PP pide un pleno extraordinario y que el Concello remita de inmediato comunicados de repulsa a la Confederación, al Concello de Vigo y a las autoridades competentes. Los 'populares' apuestan por la necesidad "de evolucionar cara modelos de xestión de demanda e a eficiencia que promovan un uso sostible da auga baseado na protección a longo prazo dos recursos hídricos dispoñibles".

Los vecinos consideran que "antes de poner en marcha este tipo de proyectos tan dañinos para el medio ambiente, se deberían tomar medidas como una auditoría sobre la red de abastecimiento de agua a Vigo, medidas correctoras del enorme caudal que se pierde en las conducciones, actualización de la depuradora de O Casal, poner en práctica medidas de concienciación ciudadana sobre el uso responsable del agua, evitar baldeos con agua potable de calles y también estudiar fórmulas alternativas como plantas desaladoras para abastecer a la ciudad olívica.
 

Lourenzo: "A rede de Vigo ten perdas superiores ao 30%"
A su vez, el BNG de Soutomaior ha solicitado ya un pleno monográfico para tratar este asunto en la sede municipal. El alcalde de Vigo, Abel Caballero, por su parte, es el único que se muestra satisfecho con la propuesta, en la que considera positivo "que la ciudad siga abasteciéndose de los ríos Verdugo y Oitavén". Dende o BNG imos defender o Rio Verdugo e o seu ecosistema ala onde faga falta, os problemas e solucións de abastecemento de auga de Vigo non poden ir en detrimento do medio ambiente do noso concello e dos bancos marisqueiro do fondo da ría, hai centos de familias que dependen destes recursos e esta proposta tería consecuencias desoladoras para eles". "A rede de abastecemento de Vigo ten perdas superiores ao 30%, e lonxe de buscar solucionalo e facer unha xestión responsábel dos recursos hídricos como se fai en toda Europa, desde Vigo siguen instaurados no dereito ao despilfarro e con propostas que terían terribeis consecuencias medioambientais para a conca do Verdugo e económicas para o noso sector marisqueiro".

Comentarios