Poceiro confirma que Vilaboa recibió "fondos da Aplu, pero só unha vez en oito anos"

El alcalde de Vilaboa sigue analizando la idea de abandonar la Axencia para a Protección da Legalidade Urbanística

Luis Poceiro, alcalde de Vilaboa. DP
photo_camera Luis Poceiro, alcalde de Vilaboa. DP

El Concello de Vilaboa sí ha recibido fondos de la Aplu correspondientes a una sanción impuesta por la Axencia para a Protección da Legalidade Urbanística durante 2017. Lo ha confirmado el alcalde, Luis Poceiro, después de que la propia Axencia le contestase desvelando que sí se había realizado una transferencia a este concello en enero de 2018.

Poceiro, que la semana pasada había indicado que, en ocho años de pertenencia a la Axencia, "non vimos nin un euro", quiso rectificar públicamente "dado que foi un erro na información que me pasou o traballador que se encargou de sondear esas transferencias. Agora, unha vez confirmado que si se percibiron eses 1.500 euros, correspondentes a unha sanción imposta a un veciño de Cobres en 2017, tamén teño que dicir que ese ingreso foi o único desde 2018, e que o convenio non deixa tan claro que debamos percibir en exclusiva as cantidades correspondentes ás sancións tramitadas en núcleo rural".

El alcalde señaló que el acuerdo existente con la Axencia obligaría a esta a transferir el 50% de lo resultante de las multas impuestas a infractores en las competencias transferidas "e nós pensamos que o chan rústico e o de Costa tamén deberían incluirse". Con respecto a la propuesta que hay sobre la mesa de todos los concellos miembros de que se distribuya un 10% del total de lo recaudado, sea en el ámbito que sea, el alcalde señala que "algúns municipios xa o fixeron, pero nós seguimos analizando esa opción, porque a realidade é que os intereses dos nosos veciños neste momento parecen ser outros".

Así, Luis Poceiro reconoce que para él sigue vigente la petición realizada en la asamblea convocada hace dos semanas por Salvemos Vilaboa, en la que la totalidad de los participantes votaron a favor de que el Concello se dé de baja en la Axencia.

El regidor indicó que preguntará en el resto de las parroquias para conocer si este es el deseo de todos los vecinos y que se abrirá una vía de estudio para decidir si abandonar directamente la Aplu.

Con respecto a la actuación de la Axencia, el alcalde destaca que "é paradóxico que non tiveramos máis ingresos en todos estes anos e, en realidade, nin sequera teñamos información de primeira man sobre a cantidade de expedientes ou de multas que están a percibir os veciños", relata, recordando que la Axencia asume también funciones como el derribo de viviendas ilegalizadas por sentencia judicial y mantiene en estado de alerta a las dos parroquias de Cobres, precisamente, para tratar de evitar una de estas demoliciones.

A su vez, recuerda que "aínda que non sei a cifra total, sei de casos como o do veciño que paga 10.000 euros en multas, o que ten embargado o 10% da súa nómina e moitos máis que me fan pensar en como está esta situación", apunta. 
Vilaboa, que afronta los trabajos para poder contar con la aprobación del PXOM en septiembre, tiene pendientes reuniones con las parroquias de Bértola y Figueirido para hablar del proceso de inscripción y legalización de los abastecimientos. En esos encuentros el alcalde, probablemente, sondeará la opinión de los vecinos sobre la pertenencia a la Aplu.

Comentarios