martes. 20.04.2021 |
El tiempo
martes. 20.04.2021
El tiempo

Marga Caldas: "Hai que pechar todo o non esencial canto antes, sen esperar"

Marga Caldas. DP
Marga Caldas. DP
Poio registró una nueva subida de 34 casos de covid y cerró una semana en la que incrementó en 199 los afectados

La edil de Seguridade Cidadá de Poio, Marga Caldas, es partidaria de que la Xunta de Galicia gane tiempo y decrete el máximo nivel de restricciones (restriccións máximas con medidas excepcionais) este mismo lunes en el Concello, después de que, durante el fin de semana, se comprobase que el número de casos sigue creciendo y el Concello se coloca en una Incidencia Acumulada (IA) de más de 1.780 casos por cada 100.000 habitantes, ratio muy por encima de los mil fijados por la Xunta para ese tipo de medidas.

Poio registró este domingo 340 casos activos, 34 más que en la jornada anterior, convirtiéndose en el concello en el que se ha registrado un crecimiento más explosivo esta semana, que el municipio inició con 158 casos y terminó con más del doble. Aún pendientes de que este lunes la gerencia del Sergas determine el punto en el que se iniciarán los nuevos cribados anunciados el sábado (y una vez que más de mil personas han hecho test PCR a raíz de la situación de Poio: 450 en O Vao y 580 en las tres cofradías), el Gobierno Local incide en que, "con un desbordamento como o actual, hai que pechar todo o non esencial canto antes, sen esperar a martes e a que entre en vigor aínda con posteroridade. E manter esas medidas dúas semanas".

Marga Caldas explica que en los últimos días "o Concello xa fixo todo o que se pode facer; pechar as instalacións e o deporte, salvo as dos equipos federados que teñen competicións calendadas, pechar a Biblioteca e o Concello e por en marcha os dispositivos de reforzo para que a Policía e Protección Civil apoien os afectados para evitar que se rompan os confinamentos", pero, ante la ingente cantidad de personas afectadas, reconoce "nós non temos a ferramenta para confinar á xente e, aínda que a Xunta tampouco, polo menos teñen o poder de decretar outras medidas máis contundentes".

Caldas ha explicado que, desde el inicio de la escalada de contagios Protección Civil ha aumentado hasta 17 el número de familias a las que se le recoge la basura en la casa para evitar esa vía de expansión del virus. "Tamén incrementou o servizo de entrega de alimentos e o de busca de medicamentos, aínda que eses dependen de Servizos Sociais e nos centramos en persoas contaxiadas que están soas".

"Protección Civil ten ata 17 familias ás que xa se lles recolle o lixo para que non saian á rúa, e a Policía está dobrando quendas"

La concejala señala que hay un dispositivo de Protección Civil que funciona en estos momentos siete días a la semana, y otro, policial, con todos los efectivos activos, que está "dobrando quendas e con todos os reforzos posibles".

El trabajo de los primeros con la recogida de basura puerta a puerta (en doble bolsa y siguiendo un estricto protocolo de aislamiento) "é moi importante, porque os contaxiados non poden saír, e as súas bolsas non deben ir ao contenedor común, para evitar por en risco a outros veciños e aos traballadores da recollida". El dispositivo policial controla la movilidad y está centrado en el cierre perimetral, pero cada vez más, responde a requerimientos para localizar a personas que tratan de evitar la llamada del Sergas para realizarse las PCR o que están en la calle aún siendo contactos estrechos o estar pendientes de resultados de sus pruebas.

Caldas, al igual que Luciano Sobral, insiste en que "os propios veciños temos que manternos confinados ao máximo e evitar saír salvo que sexa imprescindible, mesmo cando rematamos as corentenas, por duro que sone. Só así poderemos parar isto".

"Como poden os nosos médicos con todo?"
Caldas desvela que también los responsables de Atención Primaria en el Concello claman por un refuerzo de las medidas. "Xa a Atención Primaria era deficiente en Poio antes. Agora paralizouse todo, practicamente, porque os equipos están centrados na covid; os médicos teñen que atender aos contaxiados e os contactos tamén se rastrean desde aquí. Como poden con todo? A situación estase a facer insostible e isto repercute nunha merma da atención sanitaria para todos os doentes, de xeito que temos que facernos eco tamén do chamamento dos profesionais, que están desbordados e piden que se atalle isto canto antes" ,indica la concejala.

La última cifra de contactos estrechos en Poio se conoció el viernes: había 676 personas en seguimiento.

Marga Caldas: "Hai que pechar todo o non esencial canto antes, sen...
Comentarios
ç