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"O accidente do Nuevo Marcos non se tería evitado nin cunha baliza nin cun faro nas bateas"

José Antonio Gómez. DAVID FREIRE
José Antonio Gómez. DAVID FREIRE

El presidente de las cofradías analiza la situación un año después del naufragio

El presidente de la Federación de Confrarías de Pontevedra, José Antonio Gómez Castro, analiza, un año después de la tragedia del Nuevo Marcos, el impacto que el accidente marítimo tuvo en los distintos ámbitos relacionados con el mundo de la pesca. Gómez Castro habla con claridad. A nivel administrativo, no ha habido cambios, pero a nivel social el accidente dejó huella, "pois cando pasa algo así, e máis con tres homes que quedaron no mar, a xente lémbrao moitos anos".

Gómez Castro precisa que las tres familias afectadas por el accidente, la de Francisco Castiñeiras, el patrón fallecido, y las de los dos marineros, Jesús Ligero y Florentino Carballa, "optaron por contar con asesores propios desde un principio, de modo que a nivel de Confraría e Federación non sabemos nada de como está formalmente a investigación". Esto no permite que el presidente de las cofradías haga una valoración profunda, aunque sí reconoce que la espera por el informe de la Comisión de Investigación de Accidentes Marítimos, dependiente de Fomento, puede ser larga. "As cousas coa Administración son así. Ao producirse un accidente no mar hai que reunir a todas as partes, investigar sobre as manobras, as condicións, as deficiencias, as posibles causas..., e non é fácil".

Una de las posibilidades, que no siempre se da, es que las partes afectadas, a través de la cofradía que las representa, busquen asesoramiento o amparo en la Federación. "Non é frecuente, pero tamén pode pasar o contrario, como neste caso, no que non se nos consultou. Nós non podemos meternos nas reaccións dos armadores, dos mariñeiros afectados ou desa confraría", señala.

"Eu anímoos (a Adrián e Carlos) a que sigan, a que con esta experiencia se fagan mellores mariñeiros e a que poidan saír adiante"

 

TAMBO. El accidente ha generado un debate sobre las condiciones de señalización del polígono de bateas de reparqueo de Tambo, contra el que chocó el Nuevo Marcos. En ese aspecto, Gómez Castro se muestra excéptico al respecto del resultado de balizar las bateas para hacerlas visibles por la noche. "Sei que hai un proxecto no que están Fomento, a Autoridade Portuaria e Portos. Direi que se é unha luz tenue me parece ben. Pero eu penso que o accidente non se tería evitado con esa sinalización, nin con un faro sequera. Todo da a entender que houbo un despiste. Por ir charlando, porque pasou algo, polo que sexa, pero un despiste dun mariñeiro, que se pode producir tamén con sinalización. Para a xente de mar, que pasa todos os días por aí, sendo ademais zona de paso e zona de pesca, ese sinal non fai falla, porque hai que coñecer por onde se anda. Para iso temos as cartas de navegación o GPS e demais. Eu penso que hai excesiva contaminación lumínica que inflúe nas zonas de pesca. Agora, se o sinal é tenue, pode poñerse, pero máis ben axudará ás pequenas embarcacións de recreo. Os que estamos no mar temos que ter claro onde están as bateas, os fondos, as rochas e todo".

Con motivo del aniversario del naufragio, la investigación y la situación de los afectados está de actualidad. El patrón considera "extraño que se diga que un barco non tiña seguro. Pode pasar, como cando hai condutores de coches sen asegurar, pero é certo que hai revisións técnicas e moitas condicións que cumprir e que iso parece difícil".

También llama la atención el hecho de que los dos jóvenes que sobrevivieron, Carlos Carballa y Adrián Ligero, estén de nuevo trabajando en el mar, pero al patrón le parece lo natural "porque a vida segue e o sufrimento hai que deixalo atrás". "O mar pode ter mala fama, ser aquilo que non queremos para os nosos fillos, dar respecto, pero, como todo, o mar dálle vida moitas familias. Estes dous mozos parece que aprenderon desde moi novos a traballar nisto e que lles gusta, e cando a un lle gusta o que fai, é natural que volva. Eu mesmo lembro que fun no meu primeiro barco aos nove anos, e puiden estudar, pero elixín isto. Eu anímoos a que sigan, a que con esta dura experiencia se fagan mellores mariñeiros e a que loiten por saír adiante e poidan chegar a ter unha embarcación coa que gañar a vida", concluye Gómez.

"O accidente do Nuevo Marcos non se tería evitado nin cunha baliza...
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