Oposición en Ponte Caldelas al trasvase de agua: "Vannos ter de fronte"

El tripartito acaba de encargar un informe jurídico sobre el proyecto y denuncia que el desvío comprometerá el caudal ecológico

Andrés Díaz, en la zona del salto hidroeléctrico de Laforet. DP
photo_camera Andrés Díaz, en la zona del salto hidroeléctrico de Laforet. DP

El Concello de Ponte Caldelas anunció este martes que estudiará en el Pleno de este jueves una moción, presentada por el tripartito para analizar y valorar la posibilidad de trasvasar agua desde el río Verdugo -con obras permanentes-, para alimentar el abastecimiento dependiente del embalse de Eiras.

El alcalde, Andrés Díaz, manifestó que, además de esta medida, se ha encargado ya un informe jurídico sobre la situación legal del proyecto, del que, de momento, según da a entender, poco más sabe que lo publicado por la prensa. Otra medida que permite hablar del rechazo que manifiesta el Concello caldelano es la carta urgente enviada a Roberto Rodríguez, presidente de Augas de Galicia, solicitando una reunión para tratar el asunto.

Al margen de que el Gobierno local considera que sí debe haber un enfoque solidario para el problema de la sequía en el sur de la provincia, el equipo de Díaz ha encontrado, en un simple análisis de los primeros datos del proyecto, varios frenos para el mismo de carácter medio ambiental.

El principal, las dudas que ofrecen los datos existentes sobre el caudal que se podría derivar desde la presa de Laforet, un minisalto hidroeléctrico de derivación, en donde la sequía también se deja sentir.

"O Goberno local caldelán está abraiado de que se estea considerando extraer 350 litros por segundo do caudal dun río que -segundo os datos da estación de aforo- leva apenas 1.000 litros por segundo, o que supón máis dun tercio da auga", apunta Díaz en un comunicado en el que señala que estas cifras de agua desviada "comprometen o caudal ecolóxico nun río de grande importancia piscícola".

Andrés Díaz subraya que Ponte Caldelas es un concello solidario "e entende a dramática situación que atravesan os veciños da ducia de concellos do sur, entre eles o de Vigo, afectados pola seca. Da disposición a colaborar dá boa conta o acordo adoptado pola Xunta de Goberno local o pasado venres, na que condicionou o trasvase a unha actuación provisional, sen obras nin estruturas permanentes e, en todo caso, augas abaixo da central hidroeléctrica de Laforet, moi posiblemente na central do Inferno. Ningunha destas condicións parece cumprirse a xulgar polas notas de prensa que emite Augas de Galicia".

De este modo, el alcalde señala que "se está a falar de quitar auga da canle de Laforet, que arranca augas arriba do lugar de A Roca, é dicir, por enriba do barranco do Verdugo, unha das paraxes naturais máis emblemáticas dos ecosistemas fluviais de Galicia".

El espacio ecológico cuenta con tres pozas y otros tantos saltos naturales únicos, que son uno de los emblemas turísticos de Ponte Caldelas. "Se a Consellería de Medio Ambiente quere secar o barranco do Verdugo vainos ter en fronte", advierte.

Díaz añade que la indignación crece "cando Augas de Galicia admite que hai outras opcións máis respectuosas medioambientalmente. Aínda que sexa necesario bombear, o custo económico non debe estar nunca por enriba da destrución da natureza", recalca.

INFORME. El Gobierno local caldelano encargó un informe jurídico urgente para aclarar las competencias de todas las administraciones involucradas en el trasvase y empezar a estudiar las posibles medidas administrativas y judiciales necesarias para frenar la actuación. "A maiores, se Augas de Galicia continúa coa súa actitude, o Concello non descarta ningunha opción, incluídas as mobilizacións populares", apunta el tripartito.

El equipo de Gobierno municipal se manifestó este martes "atónico coa incompetencia de Augas de Galicia, pois xa avisou en varias ocasións de que Ponte Caldelas non se abastece da presa de Eiras e, sen embargo, si recibe auga de Pontevedra para surtir ao polígono da Reigosa". Ante lo que consideran "incrible descoñecemento dos responsables de Augas de Galicia da realidade dos abastecementos municipais", el tripartiro de Ponte Caldelas informó en dos ocasiones de que debe ser convocado para participar en la Mesa da Auga de Pontevedra.

A pesar de ello, ante la propuesta de derivar agua del Verdugo desde la zona de Laforet, Ponte Caldelas exigirá un diálogo directo con Augas de Galicia.

El tripartito exige lealtad institucional y recuerda además que la población caldelana no parece dispuesta a aplaudir la cesión del agua a instancias de una Administración "que lle está dando as costas aos veciños". "Están moi equivocados se pensan que este concello, no que a Xunta non inviste un peso, vai quedar cos brazos cruzados".

Comentarios