O Pan de San Antonio lleva empanadas del día de Pontevedra hasta Cádiz

El negocio familiar de los hermanos Ferreira Lorenzo ha iniciado la comercialización de su producto estrella mediante la modalidad de venta on line tras descubrir una fuerte demanda a través de los turistas que se acercan a la villa
2020022113473857182
photo_camera Miguel Ferreira muestra el horno en el que se cocina las empanadas que su empresa comercializa en toda España. GONZALO GARCÍA

Con 43 años de existencia, el obrador de O Pan de San Antonio, en Ponte Caldelas, puede presumir de ser uno de los negocios tradicionales y artesanos que han dado el salto al comercio on line de un modo más original: la empresa es una de las contadas entidades de Galicia que hacen envíos de empanadas recién hechas a cualquier punto de la península.

Esto sucede así desde hace algo más de seis meses y los responsables del negocio, Miguel, Francisco y María Ferreira Lorenzo, hijos de los fundadores de la panadería, están muy contentos con el resultado de esta actividad económica que, mes a mes, no deja de crecer.

Miguel, que ejerce de portavoz, explica que la idea de abrir la venta de empanadas en la modalidad on line "vén de que aquí, en Ponte Caldelas, cada verán vemos como os visitantes, emigrantes e turistas que nos coñecen nos preguntan se estas empanadas se poden conseguir en Madrid ou en outros puntos de España e tratan de levar algunha".

"Os primeiros clientes son os que nos atopan en Caldelas ou nos coñecen nas feiras pero, a partir deses, polo boca a boca, chegan outros"

A partir de ese interés demostrado por los visitantes, los tres hermanos se pusieron a pensar en el mejor método para hacer llegar los manjares de O Pan de San Antonio a todos los puntos de España y, gracias al desarrollo del comercio on line, dieron con él: abrieron una página web en formato tienda digital y buscaron una firma de transporte que les diese garantías de rapidez. "Temos unha empresa colaboradora que, coas súas rutas de reparto pode facer chegar as empanadas, ou os biscoitos, que tamén os vendemos, a calquera punto en 24 horas. Deste xeito, os clientes recíbenas tan frescas como se as compraran nos despachos, porque van envasadas de xeito que se conservan moi ben", relata Miguel.

En estos meses de vida del negocio on line, él, María y Francisco han descubierto ya algunos hábitos de sus nuevos clientes de toda España. "Os primeiros clientes son os que nos coñecen aquí, ben por vir a Ponte Caldelas ou porque nos atopan nas feiras nas que tamén instalamos postos, como por exemplo, a de Mondariz, na que hai moitos clientes do Balneario chegados de todas partes e levan as nosas tarxetas. Pero a partir deses primeiros clientes chegan outros que, ben porque a probaron cando chegou a destino, ou porque lle falaron de nós, se conectan e fan os seus pedidos".

Otra cosa que han notado es que, normalmente, cuando un cliente se anima a realizar un pedido de empanadas, pocas veces se conforma con una. "Isto pode ser debido a que ao ir por tramos, o custe do transporte é menor canto máis peso se encargue, ou se cadra porque as solicitan para convites e festas", indica el vecino de Parada, en Ponte Caldelas.

"Ao ser un obradoiro pequeno cociñamos todo, mesmo a cebola pochada de cada empanada, mentres outros a compran preparada"

En estos momentos, el interés de las empanadas de Ponte Caldelas fuera de las fronteras autonómicas es tal que incluso están pensando en buscar nuevas formas de empaquetado "aproveitando a posibilidade de envasar ao baleiro". Aunque la variedad de la oferta es similar a la de sus despachos e incluye empanadas de maíz, de trigo, roscas y otros dulces, los gustos de los clientes foráneos están más que claros. "A máis demandada, sen dúbida, é a empanada de zamburiñas. Encántalles. En cambio aquí, o público galego inclínase pola de bacallau con pasas que é un dos nosos produtos estrela", indica Miguel, que aclara que dentro de la autonomía no está vigente este comercio digital "xa que hai empanadas en todos os puntos de Galicia e non tería sentido".

ARTESANAL. Miguel piensa que, frente a otras ideas similares, la ventaja que tiene contar con O Pan de San Antonio es que, pese a la modernidad de poder comprar desde fuera de Galicia, la empresa no deja de ser un pequeño obrador de ocho empleados. "Con gran esforzo, os días que máis empanadas facemos chegamos a 250, cando temos máis demanda, en verán". Esto significa, afirma, que "sempre podemos empregar materiais que cociñamos nós mesmos de primeira man, como a cebola. Todo o mundo sabe que unha empanada precisa dunha cebola moi ben pochada, pero as grandes cadeas xa contan con ese produto preparado e non adican persoal e mans a mondar, picar e fritir a cantidade de cebola que é precisa para esas cantidades".

De este modo, las elaboraciones resultan, si cabe, más auténticas y los clientes lo asumen a la hora de pagar, además del precio del producto unos portes que incrementan el coste del manjar, aunque eso no parece importar demasiado a quienes reclaman este producto. ¿El pedido más remoto atendido hasta el momento? "Sen dúbida, os 12 kilos que se foron para Cádiz nunha ocasión", explica Miguel.

El panadero cree que, frente al reto de hacer buenas empanadas y buenos postres, ahora, el negocio familiar debe asumir uno nuevo: el de crear una buena reputación digital. "A xente cómpranos e dinos que estaban moi boas pero non volve á web a facer unha valoración e sabemos que iso é moi importante cando se quere dar o salto neste tipo de negocios. O mellor que nos podía pasar era que empezaran a lembrar deixar as valoracións no sitio web", indica.

Un peto de mil euros para San Francisco
Antes de ser un negocio on line y antes incluso de haber saltado a los titulares en 2017, cuando el fuego del 15 de octubre casi calcina sus instalaciones, empresa y trabajadores de O Pan de San Antonio habían puesto en marcha una iniciativa solidaria merecedora de gran reconocimiento: O Peto de San Antonio. Se trata de un bote en el que se acumulan las propinas, donativos y restos del cambio que los clientes dejan durante todo el año en el despacho situado en el centro de Ponte Caldelas.

"Ao cambiar de local, nesta zona na que estamos, preto do parque, decidimos que tamén teriamos hostalería. Foi polo 2003 e daquela comezamos cos cafés e bebidas. O que pasou é que nos sorprendeu que a xente deixaba propinas, algo que antes, só co pan e as empanadas, non pasaba. Como somos unha empresa familiar comezamos a metelo todo nun bote e iso non se repartía. Ao chegar ao final do ano, vimos que era unha gran cantidade, así que decidimos que se iría para un fin benéfico. Desde aquela sempre donamos o bote ao comedor de San Francisco. Collemos os cartos e compramos toda a comida que podemos con eles, e entregámolo unha vez ao ano. Agora a xente da vila xa o sabe e tamén fai donativos".

El contenido del bote suele acercarse a los mil euros. Este año, sin ir más lejos, la cantidad ascendió a 973 euros.

Comentarios