Este lamés, fillo de emigrantes, e que el mesmo decidiu buscar o futuro laboral no Reino Unido a partir do ano 2012, foi escollido polo secretario xeral de Emigración, Antonio Rodríguez Miranda, para facer visible a liña de Axudas ao Retornado Emprendedor, que só na comarca de Pontevedra beneficiou a once proxectos.
Antonio Rodríguez Miranda, que contou coa presenza do teniente de alcalde lamés, David Carrera, puido coñecer in situ o proxecto de Rafael Pardo, que, tras adquirir experiencia e acadar unha carteira de clientes no mercado internacional, decidiu que a súa consultoría especializada en márketing e produción de contidos podía establecerse perfectamente na aldea do Pelete, onde está a súa casa familiar.
Tal e como explicaron este luns no encontro, as axudas solicitadas ao abeiro deste plan, permitiron que o empresario se fixera co equipamento necesario para a posta en marcha das instalacións.
"Donde esté con un ordenador o un móvil, allí está mi oficina", comentou este luns o empresario, despois de ter recibido aos responsables da Xunta, "de modo que me fue fácil cumplir con la idea que siempre tuve de poder regresar a Galicia", indica.
"Con respecto a las ayudas", sostén Rafael, "ha sido sencillo presentar las solicitudes, ni necesité nada extraordinario. Lo hice con la ayuda de mi asesoría de siempre, Fuentes, y no tuve mayor dificultad". Tampouco o contacto cos clientes parece verse afectado polo traslado á Lama "en realidad, lo más frecuente es reunirse ya por Zoom o por cualquier otra vía digital y no es extraño poder hacerlo desde aquí o desde cualquier punto del mundo", engade.
A firma, Raphsomar, está pensada cunha filosofía que entronca co aprendizaxe deste emigrante que é fillo á súa vez de emigrantes e naceu en México DF. "No vamos a las empresas a vender nuestro producto, sino que preguntamos cuáles son los problemas. La consultoría, lo que intenta es resolver los problemas de la empresa, y siempre hay herramientas para hacerlo", explica Rafael Pardo. Estas ferramentas poden incluír a creación de contidos orixinais, a elaboración de imaxes e reportaxes para redes sociais nos que poñer de relevo as vantaxes do produto ou a elaboración de audiovisuais con drons, pero, como el explica, "a veces el problema es la internacionalización o la falta de conocimiento para llegar a más mercados. Eso es lo que tuve la suerte de aprender fuera y, al venirme antes de que se produjese la pandemia, ahora lo puedo ofrecer a las empresas de aquí", conclúe.