"Temos tres docentes menos, así non podemos desdobrar a aula"

La clase de Barro con nueve alumnos con necesidades específicas no se dividirá por falta de medios
Acceso al centro escolar, en un inicio de curso, en años anteriores. DP
photo_camera Acceso al centro escolar, en un inicio de curso, en años anteriores. DP

Los padres y madres de Barro que han solicitado que Educación mantenga las condiciones para desdoblar un aula en la que, en caso contrario, compartirán clase un total de 25 alumnos, de los que nueve tienen necesidades educativas especiales, siguen con su lucha para conseguirlo.

En la jornada del miércoles, apenas 24 horas antes del inicio de las clases, se reunieron con el director del centro, que les explicó que, con todos los datos en la mano, la cantidad de docentes y horas no es suficiente para asumir un aula más. Con esta respuesta, los progenitores están a la espera de que Educación revise el caso.

El propio director del centro, Rafael Ruibal, aceptó aclarar este miércoles la situación de esta clase. "Entendemos que temos a uns pais e nais moi confusos e decepcionados, porque Educación lles di unha cousa e nós outra, pero é que as contas non nos dán. Temos tres docentes menos, e así non podemos desdobrar a aula. O único é pór a disposición de todos os horarios de docencia a ver se alguén é capaz de atopar unha fórmula".

Los alumnos, que atraviesan situaciones muy distintas, pero que en todo caso cuentan con diagnósticos médicos e informes que recomiendan medidas de apoyo para su enseñanza, han estado segregados en el último curso, después de que la Inspección atendiese las demandas de padres y madres, preocupados por la sucesión de conflictos, peleas y actitudes disruptivas en el aula, lo que en años anteriores provocó incluso bajas entre los docentes y cuadros de ansiedad y estrés en el alumnado.

Educación dice al centro que sí puede segregar el aula y que hay medios para ello como el curso pasado. En cambio, "no curso anterior eramos 27 docentes para atender a 17 aulas, mentras que este só somos 24 para 16 aulas. Temos tres mestres menos", indica.

"O que produce esta situación na que dá a impresión de que poderiamos é o feito de que se nos fai un cómputo de horas exclusivamente de estar en aula, mentras que os e as docentes necesitan máis, posto que outras facetas do traballo, como as horas de dirección, as de Secretaría, e as horas que moitos dos mestres e mestras adican a outros programas como Plambe, seccións bilingües do centro, ou E-Dixgal tamén se deben computar".

Así, parte de los profesores deben destinar horas también para que el colegio mantenga otros estándares de calidad educativa como el plan de mejora de las bibliotecas, la formación digital, entre otras tareas.

La dirección del centro sostiene que las cifras no dan e insta a que la solución parta de Educación. "Os pais levaban moito tempo demandando solucións e a idónea chegou o curso pasado grazas á implicación e defensa que fixo entón a Inspección de Educación", recuerda. El centro, mantiene, está abierto a solucionar la situación "incluso coa chegada dun docente con horas compartidas. Aínda que sería unha solución collida con pinzas e saturando a algún compañeiro ou compañeira. Pero coas horas docentes actuais non vemos o xeito de cadrar un grupo máis. O que non imos facer é adoptar solucións contraproducentes para varios grupos máis".

Con respecto a la situación específica del aula el director es muy claro en su apoyo a las familias. "Nove nenos con necesidades especiais de ensinanza entre 25 é unha ratio elevada, pero este é un de tantos casos que poden darse e o que fixeron os pais e nais foi exemplar en todo momento. Nese sentido, nós, os mestres, loubamos o seu esforzo e actitude, porque eles nunca pensaron que era un problema dun neno ou nena, ou duns poucos, senón que o abordaron como un asunto do colectivo e apostaron por unha solución colectiva, de xeito solidario e pensando só na calidade da ensinanza e dereitos de todos, sen egoismos persoais. O ano pasado, grazas a iso, conseguiuse unha segregación coa que todo foi moito mellor, e a solución excepcional foi moi eficaz. Notamos un avance neste alumnado e defendemos que non hai por que revertir este progreso, e o único que é preciso son máis medios humanos para mantelo", apostilla.

Comentarios