domingo. 16.05.2021 |
El tiempo
domingo. 16.05.2021
El tiempo

El tripartito de Poio saca adelante su petición de un nuevo crédito de 2,7 millones

Casa Consistorial de Poio. CEDIDA
Casa Consistorial de Poio. CEDIDA
Tiene un interés del 0% y es amortizable en un plazo de 17 años

La Corporación de Poio aprobó en el Pleno de este mes la petición de un crédito de cerca de 2,7 millones de euros para obras "estratéxicas e de grande importancia, que redundarán na mellora de servizos, infraestruturas e, en definitiva, na calidade de vida da veciñanza", destacó el Gobierno Local en la sesión.

Se trata de un crédito con un interés al 0% y amortizable en un plazo de 17 años que, como aclaró el edil de Facenda, Xulio Barreiro, no compromete la capacidad de las arcas del concello. "A porcentaxe de débeda pasará a final de ano do 44% actual ao 64%, contando aínda cunha marxe importante ata chegar ao 75% (1,4 millóns máis) o tope máximo que marca a lei", indica el Concello, que remarca que incluso, con permisos, se podría alcanzar el 110%.

La propuesta del Gobierno local no contó con el apoyo del PP, que de nuevo se mostró crítico ante una inversión que se tendrá que amortizar "nos tres próximos gobernos".

El tripartito defendió su solvencia financiera, recordando que el periodo de pago a proveedores está en 17 días en la actualidad y que el Concello cerró el ejercicio del año pasado con todas las facturas pagadas. También defendieron que en la lista de obras que se acometerán "figuran reformas de infraestruturas deportivas e outros equipamentos municipais, ademais de compra de maquinaria e de terreos para a dotación de aparcadoiros (Anafáns), así como 300.000 euros que se queren empregar nun convenio coa Xunta que sirva para humanizar o tramo da PO-308 que pasa por Porteliña, Andurique a A Barca (San Salvador)".

La propuesta no tuvo el apoyo del PP, crítico ante una inversión que se tendrá que amortizar "nos tres próximos gobernos"

Precisamente, esa fue la línea argumental del PP, que, frente a la larga lista de promesas que permitirá cumplir este nuevo crédito, expuso que hay vías para destinar fondos a esas finalidades sin comprometer la capacidad de deuda del Concello. "As obras e investimentos pódense e débense financiar co remanente de Tesourería derivado do aumento de ingresos do Concello, coas partidas de festexos previstas para o ano 2020 e que non se celebraron debido ao covid (máis de 300.000 euros), cos fondos do Plan Concellos que se reciben da Deputación, co Fondo de Cooperación e outras transferencias que recíbense da Xunta de Galicia, coas transferencias que recíbense do Goberno Central, coa colaboración de proxectos público-privados, con subvencións solicitadas á UE, con fondos Next Generation, etc. pero non se deben financiar a través de préstamos, con máis débeda, hipotecando á veciñanza", destacó Moldes, que calcula que Poio pasará a ser la quinta entidad municipal más endeudada de Galicia y la más comprometida en ese sentido de la provincia.

Al tripartito por la contra, le parece que "a oposición non fai máis que corroborar que está en contra do crecemento do Concello", y vota para "bloquear e condicionar o desenvolvemento" de Poio.

Xulio Barreiro acusó al PP de "non poder caer máis baixo" al afirmar que el remanente podrá financiar las obras planteadas ya que "ese remanente vaise utilizar na mellora de alumeado público, a compra de terreos para o novo Centro de Saúde e, en diferentes actuacións, quedando, incluso, 300.000 euros pendentes de uso".

"Se fose por vostedes, o equipo de Goberno non xestionaría e teríamos un Concello paralizado e bloqueado", lamentó Silvia Díaz, mientras que Gregorio Agís afeó que el PP "leva 25 anos realizando eses anuncios de supostas hecatombes, cando a realidade amosa o contrario".

El tripartito de Poio saca adelante su petición de un nuevo crédito...
Comentarios
ç