La Deputación aprueba el Plan Concellos de 2023, dotado con 44 millones de euros

Es la cifra más elevada desde la puesta en marcha de esta fuente de financiación, en 2016 ► El Plan consta de 30,5 millones para inversiones, 4 millones para pagos y 9,5 para empleo
Un momento de la sesión plenaria que la Corporación provincial celebró este viernes. DP
photo_camera Un momento de la sesión plenaria que la Corporación provincial celebró este viernes. DP

La Deputación de Pontevedra aprobó este viernes el Plan Concellos 2023, dotado con 44 millones de euros, la cifra más elevada desde la puesta en marcha, en 2016, de esta vía de financiación para los 59 concellos de la provincia de menos de 50.000 habitantes. El instrumento de financiación municipal más inversor en la provincia de Pontevedra contó con los votos favorables de los grupos de Gobierno coaligado (PSOE y BNG) y la abstención del PP.

"O Plan Concellos crece nun millón de euros sobre o actual. Destina integramente esta suba a reforzar a liquidez dos concellos de menos de 20.000 habitantes para axudarlles a afrontar os retos da crise de inflación global", explicó Carlos Font, diputado de Economía e Facenda. "Un ano máis —apostilló— poñemos esta ferramenta de éxito recoñecido ao dispor dos concellos para continuar coa recuperación social e económica trala pandemia. Reforzamos o noso papel máis municipalista, o papel desta institución como a mellor aliada dos concellos e repetimos o logro de ser a Deputación de toda España que máis transferencias fai aos concellos, cun 33,7% dos recursos totais, segundo os informes do Ministerio de Facenda".

El portavoz socialista destacó que la institución provincial "volve responder, como fai ano tras ano, achegando máis recursos e máis mecanismos para afrontar a difícil situación económica internacional, agravada pola guerra de Putin, e poñendo en marcha novos mecanismos para asegurar non só a liquidez, senón tamén a creación de emprego, todo iso para continuar garantindo dereitos e servizos na provincia".

Novedades en el programa

A este respecto, López Font señaló que entre las novedades del Plan Concellos 2023 figura una mayor flexibilidad, abriendo la posibilidad de desviar hasta un 30% de los fondos de la línea 1 (inversión) a la línea 2 (pagos a proveedores, deuda y gasto corriente). Además, apostilló que la línea 3 (empleo) se reformula para adaptarla a la Reforma Laboral poniendo en marcha así "un programa propio de políticas activas de emprego".

El Plan se estructura en 30,5 millones para inversiones, 4 millones para pagos y gasto corriente (absorbe íntegramente el millón de euros adicional) y otros 9,5 millones para financiar la nueva línea 3 de empleo.

"Da aposta do Plan Concellos polos municipios de menor poboación dá conta o feito de que os 37 concellos de menos de 10.000 habitantes reciben 19.941.979 euros (o 45,32% do total); os 14 concellos de ata 20.000 habitantes, 14.057.498 euros (o 31,95%) e, finalmente, os 8 municipios que superan os 20.000 habitantes e non chegan a 50.000 habitantes, reciben 10.000.523 euros (un 22,73%). Polo tanto —destacó Font—, o 77,27% dos cartos do Plan Concellos van a municipios pequenos e medianos que, ademais, terán un millón máis que o ano pasado. Reciben 34 millóns sobre os 44 do Plan".

El Plan Concellos, según el portavoz socialista, "aséntase sobre tres piares: un plan para todos, un plan de respecto á autonomía local e un plan de equidade, ao repartirse con criterios obxectivos e transparentes por enriba da cor política das alcaldías".

Los populares ven insuficiente el aumento

Por su parte Jorge Cubela, portavoz del PP, consideró que el crecimiento de la dotación del Plan Concellos en un millón de euros no resulta suficiente y añadió que "fomenta la desigualdad en la provincia". Recordó que desde 2016 el Presupuesto de la Deputación se incrementó en 35 millones de euros "pero os concellos apenas o notaron. E este ano, entre o aumento do orzamento e os remanentes, hai 11 millóns de euros máis. Para os concellos —subrayó—, unha pedrea. Non é acertado non aumentar máis o Plan Concellos. Desde logo, que é cuestión de prioridades, e as deste goberno quedaron ben claras".

Transformación digital 

La Deputación presentará una propuesta a la convocatoria de subvenciones destinadas a la transformación digital y modernización de las entidades locales, financiadas con fondos Next Generation, según anunció la presidenta provincial, Carmela Silva.

"A Deputación ten á súa disposición máis de 2,5 millóns de euros para facer investimentos en concellos de menos de 20.000 habitantes e vén de informalos, nunha xuntanza que tivo unha grande acollida, dos prazos e obxectivos", aseguró.

Un informe impide las subvenciones a comunidades de aguas

El Pleno provincial rechazó, con los votos en contra del Gobierno coaligado, la moción presentada por el PP en la que reclamaba subvenciones para las comunidades de usuarios de aguas de la provincia, que en el rural representan el 90% de los casos. El portavoz popular, Jorge Cubela, dijo que lamentaba "que o bipartito busque excusas (un informe del Servicio de Intervención que recuerda que ésta no es una competencia de la Deputación) en lugar de recoñecer que non queren aprobalas porque non está nas súas prioridades". 

"Nas prioridades do PSOE de Vigo e do BNG de Pontevedra, non están nin os concellos nin os veciños do rural", subrayó. Además, destacó que estas entidades e infrastructuras son fundamentales para o rural, pero "o Goberno descoñece do que estamos a falar". Además, recordó a López Font (quien instó a la Xunta a que apruebe esta línea de axudas) que esta es una "competencia provincial e, aínda así, a Xunta leva seis anos convocando subvencións ás comunidades de augas".


Un nuevo cuerpo de inspectores vigilará la gestión de los residuos en doce municipios
La Deputación se encargará de la vigilancia e inspección de la basura en establecimientos, entidades o empresas generadoras de residuos en doce concellos de la provincia a través del cuerpo provincial del Revitaliza: Barro, Meis, Silleda, Mancomunidade do Morrazo (Bueu, Moaña e Cangas), A Guarda, O Rosal, Tomiño, Salceda de Caselas, A Cañiza y As Neves. 

El servicio comenzará a funcionar en los primeros meses de 2023 con el objetivo de dar cumplimiento a la normativa vigente de reciclaje, evitar sanciones y "ter sensibilidade co planeta que habitamos", según explicó este viernes el vicepresidente César Mosquera durante la sesión plenaria. El nacionalista destacó que la Deputación tomó la iniciativa de crear este cuerpo provincial "para axudar aos concellos porque xa hai anos que deberían ter acadado as porcentaxes marcadas tanto pola normativa galega, estatal e europea".

El cuerpo inspector estará formado por funcionarios provinciales, que serán los encargados de identificar posibles incumplimientos y riesgos ambientales asociados a la actividad de negocios y empresas, pero en ningún caso en domicilios particulares. 

"O obxectivo será certificar que os residuos xerados se entregan axeitadamente a xestores autorizados —ou ao sistema do Concello ao que estean adheridos—, e ver que cumpren as ordenanzas municipais e a normativa vixente".

Comentarios