La Deputación destina 4,5 millones a la conservación de firmes en la red de carreteras provinciales

El contrato garantizará la seguridad viaria en un total de 1.650 kilómetros y está dividido en seis lotes comarcales
El presidente de la Deputación, Luis López, en rueda de prensa. J. CERVERA-MERCADILLO
photo_camera El presidente de la Deputación, Luis López, en rueda de prensa. J. CERVERA-MERCADILLO

La Deputación de Pontevedra moviliza esta semana 6,2 millones de euros. Así lo ha anunciado esta mañana el presidente provincial, Luis López, en la Xunta de Goberno. De este total, 4,5 millones serán destinados a conservar el firme de las carreteras provinciales. 

"O noso obxectivo principal é garantir a seguridade viaria no conxunto dos 1.650 kilómetros da rede viaria provincial, pero dada a súa lonxitude, imos facelo pouco a pouco e con actuacións localizadas nos treitos de estrada que presentan un maior deterioro", explicó López. 

Así, añadió, "imos manter as características superficiais e estruturais dos seus firmes, repoñendo aqueles que estén máis degradados, e tamén repoñeremos a sinalización vertical". 

Este contrato está dividido en seis lotes comarcales según la zona de actuación. Para Pontevedra, Vilaboa, Ponte Caldelas, A Lama, Cerdedo-Cotobade, Barro, Poio, Cangas, Moaña, Marín Bueu, Pazos de Borbén, Fornelos de Montes, Redondela, Soutomaior, Moraña y Campo Lameiro se destinará un total de 870.000 euros.

CAAN

Del importe total movilizado esta semana, 1,4 millones irán para la creación de nuevos servicios a los concellos a través del Centro de Acollida e Protección de Animais, 146.000 euros para el nuevo programa Provincia Activa, 116.000 para la reforma de la Casa de Combarro y 40.000 para la rehabilitación de la casona de la Finca Areeiro.

En lo que respecta al CAAN, el líder popular informó de que la institución provincial enviará una carta a los 46 concellos de menos de 20.000 habitantes adheridos a este centro para darles a conocer la puesta en marcha de la "esterilización dos gatos procedentes de colonias felinas legalmente establecidas".

"Ata o de agora o que estábamos facendo era ofrecer colaboración na redacción dos plans de xestión de colonias felinas pero queremos dar un paso máis e queremos ir máis alá. A nova lexislación sobre Benestar Animal impón aos concellos a xestión desas colonias identificando, esterilizando, vacinando e desparasitando os gatos que as integran. Os recursos económicos e humanos dos concellos son os que son e o noso obxectivo é axudalos, e por iso a partir de agora imos colaborar con eles na súa esterilización", explicó López.

Los ayuntamientos interesados en este nuevo servicio deben enviar una solicitud a la Deputación, añadiendo también "unha memoria na que se especifique o número de colonias e animais". "Despois os concellos deben contactar co CAAN identificando o número de gatos que queren esterilizar, cun máximo de recollida de 10 ao día e cun prazo tope de 36 horas para a esterilización. Cos animais, entregarase tamén aos concellos un certificado de esterilización coas indicacións a ter en conta", apuntó el presidente.

Este nuevo servicio se enmarca en el contrato que adjudicó la administración provincial a la empresa Tragsa por un importe de 1,4 millones de euros. Un contrato que tal y como afirmó López, "contempla os xa habituais traballos que se veñen desenvolvendo no CAAN como a asistencia veterinaria, a xestión de adopción ou o tratamento sanitario".

Una provincia activa

La Deputación de Pontevedra pone también en marcha un nuevo programa impulsado desde el servicio de Benestar Social al que se destinará un total de 146.000 euros en este 2024. El objetivo, tal y como apuntó López, es "favorecer o envellecemento activo das persoas maiores da provincia a través de obradoiros que teñen como finalidade favorecer a participación e cooperación social, promover espazos de encontros e intercambio de experiencias e fomentar a independencia dos nosos maiores".

En esta iniciativa se ofrecerán 130 talleres y cada uno de ellos estará dirigido a un máximo de 25 personas. Estos tratarán seis temáticas: Benestar Natural (un curso sobre plantas medicinales), Saúde en movemento (con clases pilates,  yoga o gimnasia de mantenimiento), Emociónate (talleres sobre salud mental, memoria o musicoterapia), Outra vida (cursos de teatro), Con ritmo (bailes de salón, pandereta y cantopopular), y, finalmente, Redeir@s (formación centrada en que los mayores adquieran habilidades digitales y conocimientos avanzados en informática).

Las bases de este programa se publicaron este viernes en el Boletín Oficial de la Provincia por lo que todas las entidades interesadas tienen hasta el 28 de febrero para formalizar su solicitud e inscribirse así a alguno de estos talleres.

Comentarios