Sobral: "Non sei se Xiorto terá bandeira azul en 2019, pero pode que optemos a unha praia máis"

El Concello de Poio izó el lunes su única enseña en A Cabeceira y el alcalde recuerda que 13 de las playas de Poio "teñen auga excelente"

Luciano Sobral. J. CERVERA
photo_camera Luciano Sobral. J. CERVERA

El Concello de Poio celebró el lunes el izado simbólico de la única bandera azul de la que disponen las playas de este municipio: la del arenal de Cabeceira, entre Lourido y Campelo.

El alcalde, Luciano Sobral, se desplazó al puesto de vigilancia de la playa para realizar el acto de izado en compañía de los socorristas que vigilarán este arenal a lo largo del verano.

Aunque el estado de A Cabeceira es óptimo, el protagonismo de la jornada lo tuvo Xiorto, el arenal que este año perdió su bandera azul por la situación del saneamiento en toda la zona.

El alcalde quiso dejar claro ayer a los bañistas que podrán acudir tranquilos también a esta playa, puesto que «disporá dos mesmos servizos que tiña e que se implantaron para ter a bandeira azul: é dicir, baños, cadeira anfibia, socorristas e accesibilidade», apuntó. A su vez, el regidor recordó que no se ha producido ningún descenso en la calidad de las aguas de Xiorto. «Ao contrario, nas analíticas da Xunta, ás que está suxeita esta praia, ao igual que outras 15 de Poio, o resultado en canto á calidade das augas é excelente. Só dúas das quince praias non teñen o excelente e, en todo caso, aproban e son aptas para o baño».

Sobral puntualizó que «a perda da bandeira débese a unha decisión técnica de Adeac, relacionada con que en toda esa zona non hai depuración, pero os resultados das analíticas dixeron o ano pasado e seguen dicindo este ano que a calidade é excelente».

El alcalde sostiene que, a pesar del cambio de criterio, Poio no se plantea «nin remotamente» eliminar los servicios de Xiorto «nin este ano, nin o ano que vén».

El regidor duda, a pesar de ello, de que el arenal pueda volver a contar con la bandera azul en el plazo de doce meses «porque se o problema máis alá da calidade das augas é que non hai depuración, iso non parece que poida cambiar nun ano».

Eso sí, el equipo de Sobral tampoco está pensando en "apearse" del sistema implantado por Adeac. De hecho, el alcalde afirma que «non sei se Xiorto poderá volver a ter a bandeira azul en 2019, pero pode que optemos por presentar algunha praia máis das 13 que dispoñen de calidade excelente para contar coa enseña».

El regidor indicó que solo dos de las 15 playas de Poio incluidas en las analíticas de calidad de la Xunta tendrían vetada la bandera. «Serían Raxó e O Laño, porque ninguna das dúas ten o "excelente", aínda que por sorte as dúas aproban, unha co resultado de "suficiente" ou "apta" e outra de "boa"».

Del resto, Sobral se inclina por pensar que las candidatas podrían ser las playas de Covelo, por su buena situación y las posibilidades que habría de adaptarlas.

Las exigencias que Adeac realiza para conceder las banderas azules incluyen una correcta accesibilidad para personas con discapacidades, así como instalaciones para la vigilancia y control, baños, papeleras y paneles informativos. Además, las playas deben contar con vigilancia todos los días de la temporada alta. «Sería cuestión de buscar os fondos e ver como se adapta algún destes areais», afirma el regidor.

PRAIAS SEN FUME. El edil de Medio Ambiente, Anxo Lodeiro, por su parte, recordó también que «a calidade da auga de Xiorto é excelente e os servizos, os de sempre».

El concejal recordó además que «este ano estaremos por primeira vez na iniciativa Praias sen fume», una propuesta de arenales en los que se evitará la presencia del tabaco. «Trátase das praias de Cabeceira, Xiorto e O Laño», apuntó, animando a los bañistas a respetar esta norma, que permitirá que «os areais, entre outras cousas, queden libres de cabichas».

Comentarios