jueves. 20.01.2022 |
El tiempo
jueves. 20.01.2022
El tiempo

Isaac Díaz Pardo: ''Ahora se intentan hacer cosas nuevas sin tradición y sin futuro''

Díaz Pardo, nunha imaxe de arquivo (Otto. AGN)
Díaz Pardo, nunha imaxe de arquivo (Otto. AGN)

Partir da tradición para dialogar co mundo. Con esta idea xurdía no ano 1963 da man dos exiliados galegos o Laboratorio de Formas, capitaneado por Luís Seoane, Isaac Díaz Pardo e Andrés Fernández-Albalat. O Laboratorio de Formas conectaba con outras iniciativas de vangarda, como a Bauhaus, Ulm, ou Vkhutemas, aínda que botaban man das formas propias da cultura galega para achegarse á modernidade.

Dende o deseño, buscábase recuperar a identidade de Galicia e para iso artelláronse proxectos como o grupo de empresas Sargadelos, a renovación de Cerámicas do Castro e a recuperación da cerámica de Sargadelos, amais de poñer en marcha o Museo Carlos Maside, Ediciós do Castro e a restitución do Seminario de Sargadelos, dedicado á investigación en materiais e deseño para levalos á cerámica.

O Laboratorio de Formas vén de ser recoñecido co Premio Nacional da Cultura Galega na modalidade de Iniciativa Cultural, por darlle continuidade ao Seminario de Estudos Galegos e polo carácter de identidade e modernidade que lle imprimiron os seus creadores.

Pregunta: Que significa para vostede recibir este premio neste momento concreto?

Resposta: Para min e para os demais compoñentes é unha satisfacción que se acorden de recoñecer a obra que fixo o Laboratorio de Formas, que non son soamente eu: está Fernández-Albalat polo medio, está tamén a Fundación Luis Seoane... Eu non son maioritario. Paréceme lóxico que lle dean o Premio, pero lamento que non estea Seoane para ver isto, porque é o personaxe máis importante neste asunto.

P: Considera que é un premio case póstumo? Porque o Laboratorio non vive o seu mellor momento...

R: Póstumo, non, porque o Laboratorio segue vivo. O Laboratorio fixo moitas cousas, o único que hai é no que afecta ás fábricas de cerámica que están querellados os dous administradores por unhas trampas que fixeron. Pero polo demais, o Museo Carlos Maside segue sendo do Laboratorio, Ediciós do Castro segue sendo do Laboratorio, o Seminario de Sargadelos... A actividade cultural segue sendo do Seminario. Os outros só foron polo diñeiro, cheos de envidia e de ignorancia.

O futuro do Laboratorio
P
: Velle continuidade ao Laboratorio nun futuro?

R: Supoño que non. Hai un proxecto agora cunha das consellerías para facer unha fundación que recolla todo e pode que as cousas vaian para diante, pero non se sabe é o que pode pasar nun futuro, porque pode vir un terremoto e botalo todo a rodar.

P: Naqueles anos 60 en que se creou o Laboratorio, Galicia tentou situarse na vangarda, cre que dende aquela houbo outros intentos co mesmo interese?

R: Eu diría que non. Estamos nunha situación difusa que non se sabe por onde vai ir, porque se está abandonando a recuperación da memoria histórica e xa pouco queda de que se recorde por exemplo a Castelao. As cousas que se están facendo teñen un defecto, que é que carecen de antecedentes históricos, abandonaron os antecedentes históricos. Iso por un lado.

E logo, en coñecemento da modernidade, non vexo que haxa unha manifestación, porque a xente descoñece algunhas das iniciativas máis importantes, como a Escola de Ulm. Hai unhas fallas aí producidas porque tratan de facer unha cousa nova sen tradición e sen futuro.

A importancia do Museo do Pobo
P: A quen lle daría vostede o próximo premio á Iniciativa Cultural?

R: Daríallo ao Museo do Pobo Galego.

P: Que xa levou o de Patrimonio...

R: Si, pero daríalle o premio de Iniciativa Cultural. O Museo tamén ten que ver moito co Laboratorio de Formas. O Museo do Pobo Galego foi unha idea que levou a un congreso de deseño industrial o arquitecto Gallego Jorreto, que tamén está premiado. Así que as cousas andan todas polo mesmo sitio, eh? Todo isto xúntase: o Museo do Pobo Galego, o Laboratorio de Formas, Gallego Jorreto... porque todo andaba nunha idea de crear unha cousa sostida.

Isaac Díaz Pardo: ''Ahora se intentan hacer cosas nuevas sin...
Comentarios