Nunca Máis celebra el 20 aniversario del Prestige presentando un documental

La pieza audiovisual, dirigida por Xosé Aragunde, se mostrará a la ciudadanía este domingo
 
Miembros de la plataforma Nunca Máis, ayer, en la rueda de prensa en el Pazo da Cultura. DAVID FREIRE
photo_camera Miembros de la plataforma Nunca Máis, en la rueda de prensa en el Pazo da Cultura. DAVID FREIRE

"Facer balance destes 20 anos, pensar como chegamos ata aquí e de tentar saber que pouso deixou este movemento social. O movemento máis aberto, plural, inclusivo e transversal da nosa historia recente", con estas palabras explicaba Uxía Senlle, cantante y portavoz de la plataforma Nunca Máis, el objetivo del documental 20 anos de dignididade. Una pieza audiovisual dirigida por Xosé Aragunde que se presentará este domingo en Pontevedra. El acto estará abierto al público y tendrá lugar en el Pazo da Cultura a las 12.00 horas.

"Hai 20 anos vivimos máis ca unha catástrofe, un cúmulo de despropósitos e de decisións erradas e lle demostramos ao mundo e a nós mesas que somos capaces de plantarnos diante de quen sexa para facer valer a nosa vida e o noso país", afirmó la edil de Cultura, Carme Fouces, que puso también el foco en que "todas aquelas burradas que se dixeron e as decisións que se tomaron, hoxe en día se están tomando igual ao respecto do cambio climático, decisións que se toman con criterios económicos e que están en contra da defensa do planeta, das persoas e da vida".

"Todas aquelas burradas que se dixeron e as decisións que se tomaron, hoxe en día estanse tomando igual ao respecto do cambio climático"

En este sentido, Uxía Senlle insistió también en que en el momento de la catástrofe del Prestige, "fumos unha sociedade que lle plantou cara ao desastre e a incompetencia, cunha paixón e cunha determinación que non esqueceremos na vida. Na nosa memoria queda grabada a nosa dignidade, xa que foron momentos que quedaron prendidos sempre na nosa mente e no noso corazón".

"Mostramos unha cara diferente da nosa terra, unha Galiza en pé de guerra, rebelde, desafiante, sen pelos na lingua e abalada polo sector do mar, ensino, sanidade pública, xustiza, xente das artes... que se uniu a este discurso sólido e infalible que botaba por terra as mentiras mediáticas", añadió.

La cantante y portavoz de la plataforma Nunca Máis, Uxía Senlle, ayer, en rueda de prensa. DAVID FREIRE
La cantante y portavoz de la plataforma Nunca Máis, Uxía Senlle, en rueda de prensa. DAVID FREIRE


"Cales son as grandes eibas na seguridade marítima? Pode volver a acontecer o mesmo?"

A estas preguntas trató de dar respuesta este martes, aprovechando la presentación de este documental, Xaquín Rubido, Xocas, miembro de la Plataforma en defensa da ría de Arousa.

Y es que a pesar de que "grazas ás mobilizacións de Nunca Máis, conseguimos grandes avances en seguridade marítima", lo cierto es que siguen existiendo "dúas cuestións que son os talóns de Aquiles".

El primero de estos asuntos es el control del Dispositivo de Separación de Tráfico de Fisterra. "Cada día pasan 100 buques por diante de nós, dos que 35 son de mercadorías perigosas e 15 son de bandeiras de conveniencia, bandeiras de libre matriculación. Polo tanto, que o perigo está aí", afirmó. 

El portavoz de la Plataforma en defensa da ría de Arousa, Xaquín Rubido, Xocas, ayer, en rueda de prensa. DAVID FREIRE
El portavoz de la Plataforma en defensa da ría de Arousa, Xaquín Rubido, Xocas,  en rueda de prensa. DAVID FREIRE

En este aspecto, Rubido recordó que "non hai ningún dato de cantos buques realizaron o vertido nin tampouco de cantos se sancionaron", e hizo hincapié en que "o mar é un tesouro que debemos defender".

Centrándose en las banderas de conveniencia, el portavoz del colectivo aseguró que "estas bandeiras son como os paraísos fiscais no que respecta ao diñeiro, xa que significan menor regulación, menor control, taxas máis baixas, tripulacións moi pouco formadas e polo tanto máis baratas, e tamén teñen un índice maior de accidentes marítimos". 

"As bandeiras de conveniencia son como os paraísos fiscais no que respecta ao diñeiro, xa que significan menor regulación, menor control (...), e tamén teñen un índice maior de accidentes marítimos"

Sin embargo, señaló "o seu tráfico incrementouse moitísimo, pasando de 400 millóns de toneladas de capacidade de carga, no ano 2001, a ter, no 2021, 950 millóns".

En último lugar, Rubido volvió a incidir en la importancia de bajar al pecio. "Parece lóxico pensar que como hai aínda 1.100 toneladas de fuel no pecio, é obrigado baixar a controlar as fugas e ver se hai novas fugas para sellalas. É necesario facelo", apuntó.

"É obrigado baixar ao pecio a controlar as fugas e ver se hai novas fugas para sellalas. É necesario facelo"

Con todo esto sobre la mesa, el representante de la Plataforma en defensa da ría de Arousa afirmó que "unha cousa é que avancemos e outra que teñamos o problema solucionado. Temos que ser conscientes como sociedade de cales son os déficits máis importantes e en que sentido temos que presionar".

"Un país no que o silencio é un arma política para dominarnos"
20 años después de la catástrofe del Prestige, Xaquín Rubido volvió a insistir en la importancia de que las autoridades asuman responsabilidades. Respondiendo aquellos políticos que aseguran que volverían a hacer lo mismo si se produjese otro hecho similar, Rubido asegura que "son uns jetas e uns caraduras" y pide al PP que "se manifeste sobre se está dacordo ou non con esas tonterías". 

"Non me vale con que Rueda diga que houbo erros, iso non vale de desculpas. O PP ten unha débeda con este pobo que é recoñecer as súas responsabilidades e pedir desculpas", apuntó.

Además, Rubido recordó que "a día de hoxe non existe un inventario dos recursos e ecosistemas que temos noso litoral, e así non podemos dicir cales son as repercusións que tivo o Prestige no noso medioambiente". "Vivimos nun país no que o silencio e o feito de pasar o tempo é un arma política para dominarnos".

Comentarios