Vodafone cre que exdirectivos de Ono como José María Castellano infrinxiron os seus deberes "fiduciarios"

A empresa atribúe aos máximos responsables da compañía a fraude do Ive

Vodafone considera que os principais exdirectivos de Ono, en concreto, o expresidente José María Castellano, a exconselleira delegada Rosalía Portela e o exdirector de finanzas Carlos Sagasta, infrinxiron os seus deberes "fiduciarios" como administradores ao ser os máximos responsables da compañía cando esta se viu involucrada nunha fraude de Ive. Fontes da compañía explicaron a Europa Press respecto á disputa que mantén coa antiga cúpula directiva de Ono que esta infracción é a razón pola que Vodafone presentase unha demanda de responsabilidade social que se tramita actualmente no xulgado do mercantil competente.

A compañía reclama aos antigos conselleiros executivos de Ono o pagamento dunha indemnización solidaria por importe de máis de 140 millóns de euros. Ademais, a sinatura decidiu bloquear o bonus millonario que tiña acordado a empresa con estes directivos. Neste sentido, as fontes recordaron que a Axencia Tributaria iniciou unha inspección a Cableuropa (Ono) en relación co negocio de revenda internacional de voz que se viña desenvolvendo mentres Portela, o galego José María Castellano -que foi presidente de NCG Banco- e Sagasta eran os responsables da xestión da compañía.

A compañía informou que o devandito procedemento concluíu establecendo unha débeda tributaria de máis de 72 millóns de euros ao considerar a Axencia Tributaria que as cotas de Ive soportadas por Ono non tiñan a consideración de "deducibles". A Axencia Tributaria establecía no seu escrito a constatación de que cotas repercutidas a Ono, e que esta deducira, non foran ingresadas no Tesouro Público, o que se engadía á existencia doutras "circunstancias concorrentes" que "inducen ao convencemento da existencia dunha trama defraudatoria de Ive da que Cableuropa (Ono) se beneficiou e que, de ser minimamente dilixente, habería, cando menos, tido indicios da existencia de operacións irregulares, o que debería levalo a evitar a súa implicación en tales operacións".

FRAUDE "ACREDITADO". Para a compañía, a fraude de Ive foi, polo tanto, "acreditado" e, debido a iso, o novo equipo directivo de Ono, nomeado tras a compra por parte de Vodafone, decidiu regularizar a situación tributaria "herdada", ingresando no erario público as cotas "indebidamente" deducidas antes de que a Axencia Tributaria iniciase fronte á compañía as accións derivadas dos feitos postos de manifesto e que abranguían dende inicios do exercicio de 2012 ata o momento en que se produciu a venda de Ono en 2014.

A operadora británica comunicou en marzo de 2014 a compra da sinatura de cable española por un importe de 7.200 millóns de euros, incluíndo débeda, se ben a operación non se pechou ata o verán unha vez recibida a aprobación por parte da Comisión Europea. Pouco despois de que se fixese efectiva a compra, os exconselleiros de Ono presentaron o seu cesamento do consello de administración, que pasou a estar presidido polo conselleiro delegado de Vodafone España, Antonio Coimbra.

As fontes de Vodafone aseguran que o ingreso da débeda tributaria realizado por Ono era a "única vía" que permitiu evitar un prexuízo "moito máis significativo", tanto á compañía coma aos seus anteriores xestores, e non dar lugar ao exercicio de eventuais accións de natureza sancionadora.

CONFIANZA NA XUSTIZA. Vodafone quixo aclarar que de momento a Xustiza solo se pronunciou sobre o despedimento de Portela, declarado improcedente. "A demanda contra Vodafone foi desestimada integramente, considerada só en parte respecto de Grupo Corporativo Ono e de Cableuropa, e xa recorrida ante unha instancia superior por estas empresas", explicaron. En canto ás irregularidades na xestión do negocio de revenda internacional de voz de Ono e de se houbo ou non ocultación por parte dos exconselleiros da compañía ao respecto, estas cuestións han de ser resoltas nos xulgados.

"Por esta razón, Vodafone non emitiu ningún tipo de comunicado nin fixo ningunha manifestación pública ao respecto ata a data, limitándose a interpoñer a acción social antes mencionada," aclararon. As fontes sinalaron que a compañía ten "plena confianza" no funcionamento da Xustiza e na "calidade e solidez" das súas actuacións xurídicas, dirixidas a "resarcir" os danos causados a Ono, ao seu entender, polos exdirectivos coa súa xestión. "A liña de conduta que Vodafone seguiu ata a data, e que manterá en diante, foi a de obrar con firmeza e responsabilidade en defensa dos seus intereses e coa maior discreción e respecto cara a todas as persoas e empresas implicadas nestes litixios", engadiron.

Comentarios