Fernádez Abraldes: "Perdeuse moito tempo; Barro podía ser máis grande en poboación"

El alcalde nacionalista de Barro hace balance de los dos primeros años de mandato, en los que se ha priorizado el arreglo de "moitas cousas que levaban 20 anos" de espera ► El regidor quiere reunirse con la Xunta para que se vuelva a posicionar frente a Fomento por la A-57
Xosé Manuel Fernández Abraldes, en la zona de Valbón
photo_camera Xosé Manuel Fernández Abraldes, en la zona de Valbón

Han pasado dos años y un mes desde que el alcalde de Barro, Xosé Manuel Fernádez Abraldes, cogió el bastón de mando por primera vez. El tiempo ha corrido de forma vertiginosa desde entonces, según él, que valora muy positivamente los resultados de la primera parte de este mandato en su paso de ecuador.

Abraldes considera que los trabajos han dado resultado pero no pierde de vista los objetivos para la segunda parte, en especial si están relacionados con otras administraciones. "Perdeuse moito tempo", dice, casi al final del repaso a los asuntos de actualidad que siguen anotados en su agenda, pendientes de solución. "En realidade, Barro, coas condicións que ten, tiña que ter máis poboación, porque está preto de todo, comunicado coa N-550 e a PO-531, con dúas vías de tren, cun gasoducto, con equipamentos... Tal vez, se se tivera traballado desde atrás, se se tivera escoitado ao BNG cando pediu un PXOM, dez anos antes...", reflexiona.

El regidor explica que la atención a los vecinos ha sido una prioridad en este primer tramo de mandato, "porque moitos foron os que nos empezaron a explicar o que lles facía falta, nas primeiras asembleas parroquiais e no día a día. Un arranxo dun camiño, saneamento, puntos de luz aquí e alá, en vivendas que ao mellor levaban varios anos feitas...", apuntó. "En moitos casos, ao preguntar, resulta que as cousas levaban 20 anos así, pero é momento de ir facéndoas e darlle resposta a todas estas necesidades".

Abraldes ejemplifica: "Nós temos agora, por exemplo, un plan de asfaltado de 60.000 euros, pero que servirá cando menos para dez actuacións. Nada dun vial só. Non se trata de que quede bonito, senón de arranxar os problemas da xente".

Otra de las premisas del bipartito de Barro es la de aprovechar las posibilidades que existen para fijar población. "Cada unha das persoas que veu vivir aquí ten que estar contenta. Non ten que botar nada en falta. Só dese xeito falarán ben de nós e quedarán". El alcalde sostiene que "nestes anos traballouse por devolver a Barro á normalidade, por recuperar o orgullo de ser daquí, porque antes, pouco menos que só saiamos nos titulares por cousas malas".

En referencia a las grandes metas para estos próximos años, el regidor señala dos objetivos: el centro de salud y las mejoras en la red vial. Sobre el primero, afirma que "imos dar unha marxe prudencial ao novo xerente, despois da reunión con el, na que nos dixo que estariamos entre as prioridades. O centro non pode seguir así. É un local obsoleto, con escaleiras que non serían legais, consultas arriba e abaixo e todo tipo de carencias", apuntó, para añadir que "temos que conseguir, cando menos, que anuncien neste mandato que se fará un novo".

En lo referente a las carreteras, con el entronque de la A-57 en Curro como principal preocupación (ayer mismo mantuvo un encuentro informativo con los vecinos para tratar las novedades sobre esta demanda social), la PO-531 y la N-550 también están pendientes de mejoras. "Na PO-531 estamos contentos porque se investiu na rotonda de Sequeiro", afirmó, "pero iso non é un tramo, é unha actuación, e unha vez rematado botamos en falta que se lle dea continuidade. Non pode ser que nos digan que en 2018 xa verán como vai o das beirarrúas".

Las negociaciones con los responsables de la red nacional de carreteras están abiertas. "En Porráns falan dun cruce intelixente, pero eu lembro que cando se arranxou a estrada autonómica díxose que a solución sería unha glorieta. En realidade esa era a demanda que había para un punto tan perigoso. Con respecto ao resto do trazado, na zona da ‘Florita’ tamén estamos pendentes de resposta. Dixéronnos que estudarían a posibilidade dunha rotonda, pero seguimos á espera. Hai que entender que son puntos moi perigosos, tanto para os condutores locais, que se incorporan, como para os transportes", recordó.

Barro también mira con preocupación su Ruta Xacobea. El camino discurre por zonas de asfalto sin arcenes, "onde os peregrinos non se decatan dos riscos que hai". En ese sentido, un convenio con la Deputación y la responsable de Turismo de Galicia, Nava Castro, permitirá actuar a conciencia en esta zona en 2018.

Comentarios