Acusan al Puerto del uso fraudulento de los fondos europeos para los rellenos

Rellenos de la zona de expansión del Puerto, a los que se refiere la denuncia (Foto: Javier Cervera-Mercadillo)
photo_camera Rellenos de la zona de expansión del Puerto, a los que se refiere la denuncia (Foto: Javier Cervera-Mercadillo)

MARÍN. El Puerto de Marín se enfrenta de nuevo a una denuncia de las cofradías de interior de la ría (San Telmo de Pontevedra, San Andrés de Lourizán y San Gregorio de Raxó) y de la Asociación pola Defensa da Ría ante la Unión Europea por haber hecho, supuestamente, "un uso fraudulento dos fondos comunitarios para a construción de recheos".

Estas entidades reiteraron ayer la denuncia realizada en el año 2009 y mantienen que "as obras provocaron un grave dano ao medio ambiente e aos recursos naturais, e , polo tanto, á economía da zona interna da ría". Además, cifran las consecuencias en la pérdida de 400 puestos de trabajo, "co que isto supón de perda de riqueza e de beneficios sociais".

"Este uso de fondos Feder para provocar danos ambientais e perda de postos de traballo é contrario ao regulamento que rexe o reparto dos mesmos, que explícitamente esixe que non se financien obras que impliquen estas consecuencias ambientais e sociais", señalan los colectivos.

La reacción de las cofradías y la entidad ecologista se produce a raíz de la comunicación de la Dirección General de Política Regional y Urbana de la Comisión Europea en la que se da cuenta de una respuesta a la denuncia por parte del Gobierno español en la que se valida la actuación de la Autoridad Portuaria de Marín y Ría de Pontevedra.

Concretamente, el Ministerio de Economía asegura, según los colectivos denunciantes, que "as diversas actuacións cofinanciadas con fondos comunitarios tiñan sido tramitadas de acordo coa lexislación medioambiental vixente e seguindo os procedementos regulamentados".

Contradicción. Cofradías y APDR resaltan que esta respuesta contradice lo indicado por la sentencia del Tribunal Supremo de octubre de 2009 que anuló el Plan Especial del Puerto. En este sentido, resaltan que la resolución indica que "o Plan Especial debeu someterse a avaliación de impacto ambiental antes da súa aprobación definitiva, sobre todo considerando a incidencia da obra nun espazo de alto valor medioambiental e ecolóxico como é a ría de Pontevedra".

Los colectivos consideran que el Puerto y el Estado incumplieron el reglamento de los fondos comunitarios, en el que se destaca que los proyectos "incorporarán as prioridades comunitarias en pro dun desenvolvemento sostible, potenciando o crecemento, a competitividade, o emprego e a inclusión social".

"Neste caso, é evidente que nin se potenciou o crecemento, xa que todas as actividades que proporcionan emprego se poderían realizar en calquera outro lugar sen necesitar ningún tipo de recheo e destruíronse postos de traballo nunha actividade sostible e de gran valor ambiental, económico e social como é o marisqueo".

Finalmente, añaden que "para facilitar un beneficio rápido para uns poucos, a Autoridade Portuaria, incumprindo a lexislación española e comunitaria e utilizando indebidamente fondos de cohesión cun propósito oposto á finalidade para que foron creados, provocou un importante e negativo impacto", y aguardan que la UE "actúe agora en consecuencia e que se consiga atallar o dano, a riqueza da ría de Pontevedra debe conservarse permitindo as actividades sostibles como a pesca ou o marisqueo".

Comentarios