Denuncian un «monopolio de facto» en el transporte de ría

Transporte de ría entre Vigo y Cangas. dp
photo_camera Transporte de ría entre Vigo y Cangas. dp

CANGAS. La Plataforma pola Defensa do Transporte Público na ría de Vigo denuncia que existe un «monopolio de facto» en el servicio en el que se reparten «a liña de Cangas para Mar de Ons y la de Moaña para Nabia». Asimismo, piden que se recupere «a titularidade pública e o control da xestión do servizo pola Xunta de Galicia» como primer paso para garantizar la viabilidad del servicio.

En una carta dirigida a los regidores de Cangas y Moaña, la Plataforma asegura que en el Parlamento de Galicia «debe apoiar e impulsar o trámite da nova Lei de Augas interiores que inclúa a Ría de Vigo como espazo de transporte marítimo metropolitano de pasaxeiros, desta maneira si, e non de Cabotaxe Marítima».

Asimismo, proponen que se aplique una medida «inmediata, eficaz, tecnicamente elaborada e financeiramente viable», que sería la creación de la sección Transporte Marítimo-Vigo, como se recoge en un estudio técnico de 25 páginas elaborado y firmado por la Dirección Xeral de Mobilidade, con fecha 27 de xullo de 2009, acompañado por el ‘Convenio de colaboración para o desenvolvemento de actuacións do fomento do transporte marítimo na ría de Vigo’, firmado por el conselleiro de Medio Ambiente, Territorio e Infraestruturas, Agustín Hernández, y por los alcaldes de Cangas y Moaña, aunque no por el regidor vigués. Este convenio, «gardado no caixón do esquecemento», según afirma la Plataforma, tiene una vigencia de cinco años, que luego se le ofrecería a las operadoras.

Este estudio técnico y el convenio de colaboración establecen precios de 1,75 euros para el billete sencillo y con la Tarxeta Metropolitana dos tramos: hasta 40 viajes a 1.10 euros cada uno y 0,94 euros por más de 40 viajes.

El importe de la subvención al billete del usuario aparecía con cargo a la partida presupuestaria con un 80% a cargo de la Xunta y el 20% restante a los concellos, «tal e como xa se está a aplicar na maioría dos concellos e comarcas do Norte do país, sen necesidade de pór en marcha o Transporte Metropolitano de Galicia na comarca de Vigo», recuerda la Plataforma.

«É a única medida que se pode aplicar, que solucionaría inmediatamente a degradación do servizo», considera el colectivo.

Comentarios