domingo. 26.01.2020 |
El tiempo
domingo. 26.01.2020
El tiempo

El PP afirma que Silva "recoñeceu o fracaso do Plan Concellos"

Ángel Moldes, durante la rueda de prensa ofrecida este jueves
Ángel Moldes, durante la rueda de prensa ofrecida este jueves
Moldes insiste en solicitar a la Deputación que convoque a todos los alcaldes para decidir un nuevo modelo de distribución de los fondos provinciales, pues sostiene que el actual no funciona

Las declaraciones de la presidenta de la Deputación, Carmela Silva, indicando que el Gobierno provincial va a "dar una vuelta" al Plan Concellos por las críticas reiteradas de los diputados ‘populares’ ha provocado reacciones inmediatas. El PP provincial convocó este jueves una rueda de prensa de urgencia para afirmar que, con esas palabras, "Carmela Silva está recoñecendo o fracaso absoluto do seu proxecto estrela". 

El portavoz ‘popular’, Ángel Moldes, añadió que "a presidenta da Deputación dános a razón cando diciamos que ese plan non representaba as necesidades dos concellos, aínda que daquela afirmaba que o que dicía o PP eran tonterías". En palabras suyas, "esta é unha rectificación en toda regra". Moldes sostiene que, si finalmente el Gobierno provincial revisa el Plan, "non é polas críticas do PP", sino "porque teñen un problema interno, xa que os propios alcaldes do PSOE e do BNG non están satisfeitos porque o Plan non funciona nin chega aos concellos". 

La alternativa que proponen los ‘populares’ es la misma que habían solicitado ya anteriormente: que la Deputación convoque a todos los alcaldes de la provincia a una reunión y acuerde con ellos un nuevo modelo para distribuir los fondos provinciales. 

Según Moldes, "a día de hoxe, nin os alcaldes do PSOE nin os do BNG protestaron" por el reparto de fondos autonómicos

"O único que pedimos é iso, que escoite aos alcaldes, que son os que máis saben das necesidades que teñen os concellos, porque se non se fai así, o erro vaise repetir". Tal y como añadió Moldes, "non lle estamos a pedir que escoite só aos rexedores do PP, senón que faga unha asamblea con todos e unha comisión de seguemento". 

El portavoz del PP insistió en que "Carmela Silva dicía que este era o mandato de abrir as portas da Deputación, pero cando lle pedimos que escoite aos alcaldes é incapaz de facelo. Non sabemos cal é o problema de sentar na mesma mesa a todos. É fácil dicir palabras, pero os feitos hai que demostralos". 

Precisamente, ante esta petición, el Gobierno bipartito le ha planteado muchas veces al PP que aplique el mismo criterio con la Xunta y que solicite al Ejecutivo gallego que reúna a todos los alcaldes de la comunidad para decidir conjuntamente el reparto de fondos autonómicos. Preguntado sobre esto, Moldes respondió que Silva "ten que ter claro que está gobernando a Deputación e tentar ter un criterio propio" porque "cada vez que se lle di algo, recorre ao que fai a Xunta e aí equivócase". El portavoz provincial del PP añadió que "calquera alcalde de calquera partido pode identificar claramente aos representantes que ten a Xunta nesta provincia, cousa que non poden facer coa Deputación". 

El Plan Concellos puesto en marcha por el actual Gobierno distribuyó 40 millones de euros entre los municipios de menos de 50.000 habitantes

Además, afirmó que "a día de hoxe nin os alcaldes do PSOE nin os do BNG protestaron" por el reparto de fondos de la Xunta, "porque vén que os seus criterios funcionan". Como ejemplo puso la distribución realizada por la Consellería de Educación, con la que "os concellos que máis recibiron foron Cangas e Poio, que non están gobernados polo PP". 

MODELO DE LOUZÁN. Sobre si el PP provincial preferiría volver al modelo de reparto que desarrollaba el anterior presidente de la Deputación, Moldes señaló que son los ayuntamientos los que deberían decidir "e dicir se o anterior plan era bo ou malo. Ao mellor había cousas que había que modificar, pero que se escoite aos alcaldes e que eles decidan cal é o mellor". 

El Plan Concellos puesto en marcha por el actual Gobierno distribuyó 40 millones de euros entre los municipios de menos de 50.000 habitantes (todos los de la provincia, salvo Pontevedra y Vigo, para los que se adoptó la fórmula de firmar convenios específicos). Según el bipartito, su principal ventaja fue el reparto "objetivo y sin ninguna parte de libre disposición".

El PP afirma que Silva "recoñeceu o fracaso do Plan Concellos"
Comentarios