ICdR ve caro el precio de Cultura Quente y recuerda que hay que mejorar servicios

La noticia publicada este martes por Diario de Pontevedra acerca de que la próxima edición del festival Cultura Quente ya será de pago no solo ha generado debate en páginas web y redes sociales, sino que también ha propiciado las críticas por parte de ICdR. En primer lugar, por lo elevado del precio (''parécenos unha barbaridade cobrar 15 euros por un día ou 25 polos dous, tendo en conta que pasa de ser totalmente gratuito a cobrar esa contía'') y también por el hecho de que el Gobierno local aprobase los precios dos días antes de las elecciones ''de forma unilateral e sen previamente consensualo, ou cando menos informalo, co resto de forzas políticas''.

El portavoz de ICdR, Fernando Pérez, da por hecho que esta decisión, tomada en la Xunta de Goberno local del 20 de mayo, se tomó ''in extremis'' para evitar que trascendiera antes de las elecciones, ''feito que tamén nos parece grave, posto que queda clara a vontade de ocultar este feito os veciños ante a posibilidade de ter coste político''.

Asimismo, les estraña que se tome una decisión ''desta magnitude'' sin contar con los demás grupos y sin saber el resultado de las urnas y, añade Pérez, ''pese a preguntar reiteradamente nos servizos municipais, ninguén foi quen de mostrarme que condicionante e de que subvención estipulaba a esixencia de cobrar entrada'', supuestamente de la Xunta. Destaca que estarán ''atentos'' a los datos indicados por el alcalde en la propuesta aprobada el 20 de mayo, ya que calcula recaudar 100.000 o 110.000 euros ''e se os gastos dos concertos se van limitar e a 137.370 euros''. De todas formas, añade, ''coa previsión de 4.000 espectadores por día xa prevén unha reducción importante con respecto ao ano pasado, cando, de xeito moi optimista, o equipo de goberno cifrou a afluciencia en 15.000 espectadores diarios''.

No se olvida ICdR de reclamar que, si se quiere que el festival crezca, se solucionen ''urxentemente problemas como a situación das zonas de acampada, os servizos hixénicos, colas nos accesos á carballeira, precios das bebidas dentro do recinto, etcétera''.

Respuesta de la xunta

Por otra parte, Agadic, entidad de la Xunta encargada de la promoción de las industrias culturais y que colabora económicamente con el festival, respondió ayer en relación al supuesto criterio establecido por la Xunta a la hora de conceder ayudas solo a festivales de pago, que ''defende o valor económico dos produtos de consumo cultural e a importancia de que os consumidores perciban e afronten parte, aínda que sexa minimamente, dos custos dos espectáculos, dos concertos ou dos libros mediante o pagamento da súa entrada''.

Esta premisa ''non é unilateral, senón consensuada coas empresas do sector, que se tenta materializar en todas as accións posibles cara o público''.

Comentarios