Las 'carpas para todo' pagadas por el Concello tienen los días contados

Aunque el BNG y el PSOE de Poio coinciden en la necesidad de rebajar gastos para tratar de sobrellevar la situación económica en el Concello, ambos partidos tienen distintas opiniones sobre las partidas a las que se le debería meter la tijera.

Para ello, el BNG ha iniciado una ronda de contactos con las asociaciones a fin de explicarles la delicada situación económica que atraviesa el Concello y la necesidad de llevar a cabo determinados recortes.

En palabras de Sobral, ''a semana pasada falamos xa cos colectivos que organizan os magostos para explicarlles a situación. En lugar de montar unha carpa e mandar un grupo de gaiteiros a cada parroquia, teremos que conter eses gastos na medida do posible. E teremos que tratar de facelo en todas as demais actividades, pois ó cabo do ano todo iso supón un desembolso importante''.

Por el contrario, los nacionalistas apuestan por mantener las subvenciones nominativas a asociaciones y colectivos, puesto que, según Sobral, ''é positivo manter a actividade social e non se poden demonizar estas subvencións como se fosen as culpables da crise''.

Este año, este apartado supuso para las arcas municipales un desembolso total de 96.647 euros. En el grupo de beneficiarios se encuentran asociaciones culturales, de mujeres, benéficas, centros de enseñanza públicos, ONG, asociaciones en apoyo de personas con discapacidad, clubs deportivos, corales, colectivos vecinales, agrupaciones musicales y comisiones de fiestas.

Según el alcalde, el Concello ya aplicó este año una reducción del 25% a esta partida, que ya había sido rebajada el ejercicio anterior. Tal y como añadió, ''non creo que se deba recortar aínda máis. Na nosa opinión pode que sexa mellor pavimentar algún camiño menos e manter a aportación do Concello ás entidades sociais, que fan un traballo moi importante para a vida do municipio''.

El nacionalista añadió que el Gobierno local ya está tomando medidas de ahorro en otros ámbitos: ''Estamos facendo axustes no sistema de iluminación pública para rebaixar un 20 ou un 30% o consumo eléctrico, que ó cabo do ano supón un gasto de case un millón de euros. Nos últimos meses tamén estamos reducindo moito as horas extras dos empregados municipais''.

A pesar de estos recortes, el BNG defiende que sigue siendo necesario incrementar las tasas y el Impuesto de Bienes Inmuebles.

Es en este último punto en el que se ha encontrado con el rechazo de su socio de Gobierno, puesto que el PSOE considera que el alza de un 11% en el IBI que proponen los nacionalistas es excesiva.

En palabras de Sobral, ''nós continuamos coa nosa proposta porque consideramos que é conherente e axudará a afrontar os Orzamentos de 2012 e a facer posible a acción de Goberno''.

Tal y como añadió el regidor, ''a suba de impostos que propón o BNG é asumible e posibilitaría que a dinámica do Concello non se paralice. Respectamos a decisión do PSOE pero non a compartimos, porque non actualizar o IBI e as taxas sería malo para os intereses do Concello. Un 11% no IBI non é abusivo e, de feito, penso que é máis perxudicial para a cidadanía o incremento do IVA que aprobou o Estado''.

El alcalde precisó que ''o Concello aínda non está na liña vermella, pero pode chegar a estalo se se continúa coa tendencia de non recaudar. Actualmente é inasumible non actualizar as taxas e impostos. Non queremos poñer en perigo as inversións de 2012''.


Comentarios