Las tasas hacen "inviable" la construcción del 'museo flotante' en Portonovo

'Amigos da Dorna' denuncia que Portos exige un canon de 2.000 euros por el uso del pantalán, una cifra "inasumible para nós"
La intención del colectivo era habilitar un ‘museo flotante’ en el Peirao do Chasco este mismo verano.
photo_camera La intención del colectivo era habilitar un ‘museo flotante’ en el Peirao do Chasco este mismo verano.

El proyecto para dotar al Peirao do Chasco de un museo flotante corre peligro. La Asociación Amigos da Dorna de Portonovo considera "inasumible" la tasa que exige Portos de Galicia para poder utilizar parte del pantalán para acoger embarcaciones tradicionales. "Despois de pasar anos reclamando unha autorización por parte da Administración autonómica, recibimos unha proposta de dubidosa legalidade e económicamente inasumible, o que fai inviable o proxecto da mariña tradicional", advirtió el presidente del colectivo, Alejandro Piñeiro, que asegura que la cuota que se solicita ahora es de 2.000 euros, "cando en anos anteriores o mesmo tipo de concesión tiña unha taxa de 600. Esa é a cantidade que contabamos con asumir", puntualizó.

Piñeiro define como "proposta envelenada" la autorización tramitada por el departamento dirigido por José Juan Durán. "Entendemos que o documento remitido é de dudosa legalidade e recolle unhas condicións económicas que non só fan inviable o museo flotante , senón que probablemente provoquen a desaparición da única mariña tradicional que existe na actualidade no porto de Combarro", añade el máximo responsable de Amigos da Dorna.

DESPRECIO Y MALTRATO. Alejandro Piñeiro asegura que esta situación "non nos colle por sorpresa". El presidente de la asociación cultural de Portonovo acusa al ente autonómico de "tratar con desprezo todos aqueles proxectos sociais e veciñais que tentan impulsar esta vila. Sentimos frustración por non conseguir ter listo o ‘museo flotante’ para o verán, tal e como contabamos".

Cabe recordar que el proyecto incluía la exposición de diez dornas en el Peirao do Chasco, además de la instalación de paneles informativos y la organización de visitas guiadas y salidas al mar. "Esta resolución de Portos é un atentado contra todo o patrimonio marítimo de Galicia, pois o novo criterio no cobro das taxas multiplica por tres a cantidade a pagar, o que fai inviable para calquera asociación sen ánimo de lucro impulsar o crecemento ou mantemento dun ‘museo flotante", lamenta Alejandro Piñeiro, que se muestra "sorprendido" por la actitud de la Xunta.

Comentarios