Los comuneros reclaman ayudas de la Deputación para el jardín botánico

"Xa non nos vale con que veñades aquí", señalan en una visita a Castiñeiras de Xosé Leal
Xosé Leal (izquierda) durante la visita al parque de Castiñeiras-Cotorredondo junto a los comuneros
photo_camera Xosé Leal (izquierda) durante la visita al parque de Castiñeiras-Cotorredondo junto a los comuneros

Las comunidades de montes que integran la Fundación Lago Castiñeiras-Cotorredondo (San Martiño y Santa Cristina, de Vilaboa, y San Xulián y Santomé de Piñeiro, de Marín) reclamaron el martes al deputado de Cultura de la Deputación, Xosé Leal, la implicación económica de la institución provincial para sacar adelante el proyecto del jardín botánico, de unas 15 hectáreas de superficie, y del ‘arboreto’ que lo rodeará, de alrededor de 59.

Los representantes de los comuneros aprovecharon un encuentro con Leal en el que este explicó la línea de ayudas que la Deputación pondrá en marcha para la señalización del patrimonio histórico, como las ocho mámoas que rodean el parque de Castiñeiras, para reiterar sus demandas.

«Este parque, que pertence a catro comunidades de montes, leva 70 anos en mans das administracións e actualmente está abandonado, a pesar de ser un parque de ocio público ao que non se lle impide acceder a ninguén», explicó el presidente de Santomé, Daniel Rosales, al que se sumaron las voces de los restantes responsables de las entidades.

En esta línea, recordaron que «precisamos, polo menos, o traballo de cinco persoas de xeito permanente para manter o parque, polo que pretendiamos facer un xardín botánico, que, ademais de ter unha enorme potencialidade para a zona, permitise financiar o coidado de todo o arboredo».

«Poderiamos optar por cortar todo o que hai e plantar eucalipto para sacarlle rendemento, pero a nosa intención é que se manteña como parque público, potenciando a súa riqueza e todo o que representa para Marín, Vilaboa, o resto do Morrazo, Pontevedra e Vigo», añadió Rosales.

Además, los comuneros destacaron que «non queremos seguir mendigando axudas e xa chegou o momento en que non é suficiente con que veñades aquí, o que se necesita é compromiso e financiamento para este proxecto». Asimismo, recordaron que «cando o BNG e o PSOE estabades na oposición da Deputación propuxestes, e aprobouse, que este organismo entrase na Fundación, algo que agora non se fai efectivo e nin sequera se nos concede unha entrevista».

Leal incidió en que esta actuación excede de sus competencias en el Gobierno provincial y destacó que, además de las ayudas planteadas el martes, debe abordarse el tema de la Fundación para buscarle el encaje que sea posible para colaborar con la iniciativa de los comuneros.

Comentarios