Los fraudes con tarjetas de movilidad reducida se han triplicado respecto a 2016

Algunos de los lugares donde más sanciones se interpusieron por aparcar en plazas reservadas a personas con discapacidad fueron la calle Serra, Valentín García Escudero y la zona de Ponte Muíños
Vehículos aparcados en las plazas reservadas a personas con movilidad reducida en la calle Valentín García Escudero
photo_camera Vehículos aparcados en las plazas reservadas a personas con movilidad reducida en la calle Valentín García Escudero

La concelleira de Seguridade Cidadá, Carme da Silva, hizo en la mañana de este miércoles balance del trabajo llevado a cabo por la patrulla de la Policía Local dedicada al seguimiento del uso de las tarjetas de estacionamiento para personas con movilidad reducida.

La concelleira denunció que "é un comportamento tremendamente insolidario utilizar esas prazas cando non se debe ou utilizalas con un uso fraudulento de tarxetas. No ano 2016 atopáronse once usos fraudulentos e no que vai deste, 32".

Da Silva destacó también que no se debe directamente a un incremento, si no también a que "se están adicando efectivos a este traballo específico, ademais de grazas á colaboración cidadá, xa que os pontevedreses están moi sensibilizados con este tipo de comportamentos e avisan cando o detectan".

Carme da Silva señaló que "das 32 tarxetas intervidas pola Policía Local, doce foron por uso indebido, catro eran de persoas falecidas, doce estaban caducadas, dúas eran falsas e dúas, fotocopias. As dúas das que se teñen indicios de que son falsas foron enviadas á Fiscalía ao estar cometendo dous delitos: tarxeta falsa e certificación falsa por parte do Concello de Vilanova de Arousa, polo que actualmente se está a comprobar cal é a orixe desa falsidade".

La edila continuó explicando que "a Xunta comprobou que unha das tarxetas estaba anulada dende o ano 2012, e a outra que presentaba o mesmo problema nunca fora concedida". Actualmente los dos casos se encuentran en la Fiscalía para determinar cuál es la responsabilidad de dicho Concello o si "simplemente algún particular adicouse á falsificación de certificados oficiais".

"Os pontevedreses están moi sensibilizados con este tipo de comportamentos e avisan cando os detectan"

Carme da Silva añadió que "ten habido casos de persoas que botaban a correr e persoas que utilizaban a tarxeta para estacionar diante do ximnasio. É un traballo policial moi complexo porque require un seguimento; hai que comprobar ese uso fraudulento trala denuncia correspondente".

La concelleira destacó otros casos llamativos, como uno en el mes de julio de este año. "Un home de orixe andaluza estacionou seis veces en prazas para persoas con mobilidade reducida, sempre acompañado dun menor e cunha tarxeta a nome dunha muller que non se atopaba na cidade. Ese home, ademais, por se non lle chegaba, deu positivo en alcohol mentres ía co menor", aseguró.

Carme da Silva también quiso reconocer la labor que están haciendo "unha serie de colectivos que traballan a prol da accesibilidade na cidade de Pontevedra, xa que moitas destas investigacións parten de denuncias cidadás, e posteriormente é a Policía a que comproba que persoas estacionan con tarxetas de xeito fraudulento e saen dos vehículos camiñando e sen ningún problema".

También quiso destacar una serie de datos y "o bo facer dos pontevedreses e seu respecto xeral polas prazas reservadas", ya que en los últimos cinco años se redujo a la mitad el mal uso de las mismas. "No ano 2011 houbo 399 sancións polo mal uso das prazas de mobilidade reducida, e no 2016 baixaron a 168". De las 12.656 sanciones por mal estacionamiento el año pasado, 168 se interpusieron por esta práctica. El Concello se encuentra actualmente trabajando en una ampliación de 60 plazas de estacionamiento para personas con movilidad reducida, que incrementarían las 212 ya existentes.

Carme da Silva añadió que "hai demanda para máis prazas que están en estudo

Carme da Silva añadió que "hai demanda para máis prazas que están en estudo. Isto é unha cousa na que se está traballando dende o ano 99, as prazas á demanda".

La concelleira explicó que "se se detecta que hai unha persoa con mobilidade reducida nunha zona ou non hai prazas suficientes na mesma procédese á creación das prazas correspondentes", por ejemplo en los alrededores de centros de salud o clínicas de fisioterapia, entre otros.

También subrayó que las plazas más conflictivas no se encuentran en las calles más centricas de la ciudad, ya que "algunhas das prazas onde máis infraccións se cometen son as que se atopan nas rúas Serra e Valentín García Escudero, así como as que se atopan en Ponte Muíños, nos arredores do complexo deportivo".

Por último, Da Silva quiso resaltar el comportamiento solidario de la mayoría de los ciudadanos y agradecer "a colaboración para evitar as prácticas deste tipo, que non son admisibles nunha sociedade como a nosa".

Comentarios