Enfado estudiantil por las grandes incógnitas de la nueva selectividad

"Sentímonos como coelliños de indias e que se están rindo de nós", afirma Moraima Pérez, responsable de Erguer ►La Fanpa aplaude el camino iniciado hacia el pacto educativo y la Plataforma Galega do Ensino desconfía del anuncio
Estudiantes del IES Valle Inclán en la entrada del instituto
photo_camera Estudiantes del IES Valle Inclán en la entrada del instituto

La primera conferencia sectorial de Educación del nuevo Gobierno, celebrada la semana pasada, dio la puntilla a la polémica reválida de Bachillerato para sustituirla por una prueba "prácticamente idéntica" a la antigua selectividad, aunque la novedad respecto a la antigua prueba será que la diseñarán las universidades. De este modo, el encuentro entre consejeros de Educación y representantes del Ministerio se zanjó con la supresión de uno de los aspectos más criticados de la Lomce: las evaluaciones externas en todas las etapas. Asimismo, también se rebajó la importancia de las reválidas de Primaria, que dependerán de cada comunidad autónoma y serán muestrales. Así, ni los alumnos de 4º de ESO ni los de 2º de Bachillerato tendrán que aprobar obligatoriamente estas pruebas para lograr el título y será suficiente sacar un 4 para hacer media con la nota del curso para acceder a la universidad (pesará un 60% la calificación de Bachillerato y un 40% el examen). La evaluación constará de seis exámenes, todos de materias de 2º. Cuatro contarán para la nota de acceso y las otras dos para subir nota como ocurría con la PAU.

Hasta aquí lo anunciado. Sin embargo, los estudiantes pontevedreses no están mucho más tranquilos que en semanas anteriores, tal como admite Moraima Pérez, responsable en Pontevedra del colectivo estudiantil Erguer, quien cursa 2º de Bachillerato en el IES Xunqueira I. "Preguntámoslles aos profesorse o que significarían estas novidades e dixéronnos que como cambiaron o das reválidas, non se sabe como van ser os exames. Nin sequera se reuniron para decidir que temario entrará e que non se saberá ata o segundo ou terceiro trimestre". De este modo, "sentimos que se están rindo de nós" ya que 2º de Bachillerato es "é un curso no que nos xogamos entrar nunha carreira ou non". Los continuos bailes de información supone que "esteamos dando o curso ao chou", ya que los docentes "dannos cousas sen saber sequera se van entrar. A maioría dos mestres seguen o esquema de cursos anteriores, pero coa Lomce entraron asignaturas novas e non saben moi ben o que teñan que dar ou non".

Enfado y miedo resumen su situación. "Cremos que nos van dar a información cando falte moi pouco tempo para o exame e non vai saír ben. Sentimonos como coelliños de Indias, que se con nós sae mal volverán cambiar. Levamos desde setembro esperando información e agora dinnos que para o segundo ou terceiro trimestre, pero unha proba coma esta non se prepara nun mes nin en dous".

Pérez también se refirió a la decisión de la Xunta y las universidades gallegas de adelantar a julio la convocatoria de septiembre a partir de 2018. "Cada vez din cousas máis surrealistas. Non é posible facer iso, xa que implicaría adiantar todo o curso ou ter que dar moita materia en pouco tempo".

FAMILIAS. "Estamos satisfeitos porque polo menos ábrese outro panorama. Estamos de acordo coa eliminación das reválidas e que se volva á situación anterior -manifestó Roxelio Carballo, presidente de la Federación Provincial de las Anpas de Pontevedra-. Todos estamos esperando que ese consenso se produza. A ver que sae da subcomisión parlamentaria".

Para llegar a este punto, se dio "un cúmulo de circunstancias" en el que las movilizaciones jugaron un papel importante, "porque foron unánimes e compartidas por todos os sectores educativos". Aun así, "hai que se realistas e entender que se non houbera o contexto político de minoría parlamentaria do PP e a necesidade de chegar a acordos pois probablemente isto non se tivera producido".

De este modo, en la Fanpa son "optimistas", aunque "creo que vai ser complicado que se chegue a un acordo que satisfaga a todo o mundo".

Xacobe Rodríguez, portavoz de la Plataforma Galega en Defensa do Ensino Público, no baja la guardia. "Por moito que nos digan, seguirá habendo reválidas, unhas probas clasistas, que converten a escola nunha carreira de obstáculos". El colectivo seguirá peleando contra la Lomce, una ley que tiene en contra "a todos os sectores, non só da comunidade educativa".

Moraima Pérez Erguer Pontevedra Din que nos darán información para o segundo ou terceiro trimestre, pero esta proba non se prepara nun mes" Roxelio Carballo Fanpa Pontevedra Vai ser complicado chegar a un acordo en materia educativa, pero neste momento somos optimistas" Xacobe Rodríguez Plataforma Ensino Público Por moito que nos digan seguirá habendo reválidas e non deixaremos de pelexar contra a Lomce"

Comentarios