miércoles. 02.12.2020 |
El tiempo
miércoles. 02.12.2020
El tiempo

"Non contemplamos en absoluto a posibilidade de reducir servizos"

El responsable municipal de Economía e Facenda durante el Pleno del pasado viernes.
El responsable municipal de Economía e Facenda durante el Pleno del pasado viernes.
El edil de Economía, David Otero, cree que la rebaja forzosa del IBI en un 10% obligará a "mellorar a eficacia na recadación de taxas"

La reducción en cuatro puntos (un diez por ciento) del Impuesto de Bienes Inmuebles (IBI) podría obligar al Concello a hilar muy fino a la hora de evitar que ese recorte, aprobado en el último Pleno extraordinario gracias al enésimo frente común realizado por el Partido Popular y el independiente Roberto Carlos Agís, pase excesiva factura a las arcas municipales.

"Teremos que mellorar a eficacia na recadación de taxas e impostos e reducir custes en determinados servizos, como os enerxéticos ou os relacionados con telecomunicacións", opina el concelleiro de Economía e Facenda, David Otero, que, no obstante, deja claro que al tripartito no se le pasa por la cabeza eliminar ninguna de las prestaciones que ofrece actualmente a los vecinos. "Esa é unha posibilidade que non contemplamos", enfatiza.

"O que temos entre mans os dirixentes de Sanxenxo é evitar consecuencias impositivas debidas á sentencia urbanística que temos que afrontar de inmediato. Á oposición parece non importarle este asunto", lamenta Otero Domínguez en referencia a la resolución que exige al Concello de Sanxenxo abonar más de tres millones de euros por la expropiación de una parcela, situada en As Cunchas, propiedad de la familia Rocafort. "Estamos na obriga de tomar decisións responsables", enfatiza. El concelleiro de Economía e Facenda insiste en que la reducción más razonable del IBI era la que proponía el tripartito, que defendía la opción de pasar del 0,48% actual al 0,46. No obstante, finalmente la bajada que salió adelante fue la defendida por el Partido Popular, gracias al apoyo ‘in extremis’ de Roberto Carlos Agís. "A postura do PP é manifestamente irresponsable", advierte Otero. "Os seus concelleiros son coñecedores da realidade económica do Concello, porque estiveron gobernando os últimos 16 anos. Son os causantes dos problemas actuais de Sanxenxo e a súa obsesión é privar aos veciños de recursos económicos polo simple feito de prexudicar ao Goberno", critica.

PONENCIA DE VALORES. Uno de los focos de debate del último Pleno se centró en la ponencia de valores. El concelleiro ‘popular’ Marcos Guisasola retó al Gobierno local a que impulsase una nueva revisión catastral, una posibilidad que David Otero descarta por completo. "Non hai precedentes de revisar unha ponencia tres anos despois da súa aprobación", indica.

Lo que sí asevera el líder del BNG es que "algunhas das cantidades ás que se fai mención nesa revisión de 2013 son bastante discutibles. Cando o señor Guisasola era concelleiro de Facenda non puxo en dúbida eses valores e tampouco lle preocupaba se os recibos eran altos ou baixos. Só pretende marcarse un tanto político", criticó el actual teniente de alcalde.

Su ataque hacia su predecesor al frente del departamento económico del Concello va más allá al subrayar que "teño constancia de que a súa obsesión como concelleiro de Facenda era que a nova ponencia lle permitira aumentar considerablemente a recadación. Agora que no ano 2016 se volveu a un superávit orzamentario o seu obxetivo é laminalo", concluye Otero.

"Non contemplamos en absoluto a posibilidade de reducir servizos"
Comentarios