Poio levanta los reparos de Intervención para pagar 640.000 euros en facturas

El PP y Silvia Díaz se abstuvieron en el Pleno extraordinario "para que as empresas non queden sen cobrar"
Un Pleno de la Corporación celebrado en el Concello de Poio recientemente
photo_camera Un Pleno de la Corporación celebrado en el Concello de Poio recientemente

El Concello de Poio abonará facturas por importe de 639.620,10 euros en las próximas semanas, gracias a una medida aprobada el martes en el Pleno extraordinario que permitirá a la entidad municipal realizar abonos de trabajos correspondientes a 2016 que se entregaron en ese año o que entraron en el primer trimestre en la Administración local.

Este reconocimiento extrajudicial, el segundo en lo que va de año, contó con un informe de Intervención de siete folios que el BNG calificó como habitual, mientras que, a juicio del PP, resultó "demoledor" en muchos de sus párrafos.

Los ediles del bipartito apostaron por levantar los reparos y mantener este procedimiento, mientras que el PP y la edil no adscrita Silvia Díaz optaron por la abstención "para evitar que os proveedores se queden sen cobrar as facturas, pois levan tempo esperando".

El alcalde insistió en que la medida está perfectamente regulada "e non somos o Concello que máis a emprega"

El alcalde, Luciano Sobral, explicó a la salida de la sesión que, pese a las críticas vertidas por el PP, "a situación non se sae do habitual. Temos unhas facturas que entraron fóra de tempo e un remanente de Tesourería que non se pode investir polo teito de gasto. A normativa e os problemas de liquidez sobrevidos coa crise económica abocáronnos a recurrir aos recoñecementos extraxudiciais e estes veñen acompañados dos reparos lóxicos de Intervención, que respectamos e entendemos, pero, en canto a este recurso, se se escarba un pouco, ben se pode ver que non somos dos concellos que máis recurren a esta medida. Ben é certo que o ideal non é isto, pero non somos dos que máis o usan", insistió.

Sobral restó importancia a las críticas vertidas por el PP, "porque só ven a parte que lles interesa do informe de Intervención e fan moito fincapé en facturas como as da entidade Juan XXIII, que é unha entidade que colabora con nós en limpezas de xardíns e para a que é certo que haberá que buscar unha fórmula máis regular. Pero nós optamos por eles por ser unha entidade que axuda a rapaces e rapaces con dependencias a integrarse. Aínda que o certo é que non debe centrarse todo en ese caso, é unha das explicacións que hai para o que sinala o informe".

Ese caso del que habló el alcalde forma parte de la lista aportada por la Interventora, que señala que todo el expediente da prueba de "unha omisión total do procedemento legalmente previsto en materia de contratación pública", en la que se recogen varias facturas correspondientes a siete empresas que "merecen destacarse polo importe e contido". Todas ellas facturaron entre 18.000 y 50.000 euros al Concello en este lapso y el procedimiento es del todo desaconsejado para estas cantidades puesto que, señala el informe, "non houbo autorización de gasto nin se seguiron os procedementos legais necesarios".

En este contexto, en el que la interventora desmenuza la propuesta del Gobierno local y señala, uno a uno, los puntos que entran en colisión con el reglamento, hay una mención también para la Festa do Mar y la Festa da Ameixa.

"En varias facturas non se dá cumprimento á normativa de contratación pública", señala el texto, en referencia a suministros y servicios vinculados con estos eventos. De entre ellos, destaca que "varios documentos corresponden á facturación mensual dun servizo para o que non consta o correspondente contrato administrativo, o que debe regularizarse de xeito indemorable".

Comentarios