Portas ayudará a escolares de Vilanova a pagar el comedor escolar en el Domingo Fontán

Arturo Fontán. a.s.
photo_camera Arturo Fontán. a.s.

PORTAS. El Concello de Portas tratará de ayudar a pagar el comedor escolar a los alumnos del CPI Domingo Fontán vecinos de Rabuñade (Vilanova) cuyas familias carecen de ingresos suficientes para asumir este gasto.

La decisión fue anunciada ayer en un Pleno extraordinario en el que el Gobierno local rechazó la moción presentada por el BNG en la que se pedía a la Xunta que derogase el Decreto de Comedores, aunque finalmente se acordó un texto conjunto con el que se instará a la Administración autonómica a que habilite de un servicio de transporte para los alumnos que no utilizan el comedor y que ahora tienen que esperar a las cuatro de la tarde para ser trasladados a sus domicilios, a menos que alguien acuda a recogerlos o que caminen hasta dos quilómetros, «que xa hai algún caso», apuntó el portavoz del BNG, Arturo Fontán.

En la moción se explica que con el Decreto de Comedores del 1 de agosto de 2013 la Xunta «deu a coñecer un novo recorte no dereito á educación dos galegos cunha medida que afecta directamente ao alumnado do noso concello e do resto do rural galego». El Gobierno del PP establece la ampliación «dunha forma abusiva» del copago del servicio de comedor escolar. «Un servizo ao que, cun custo reducido, os nenos e nenas de Portas que viven a máis de dous quilómetros do colexio teñen dereito por seren usuarios do transporte escolar, servizo que, a cambio, no remate das clases ao mediodía non se lles proporciona».

A esta situación se añaden problemas colaterales, como que, si tienen clase por la tarde, hay alumnos que solo disponen de 40 minutos para ir a casa a comer y volver «e non lles dá tempo». Asimismo, los profesores tampoco se responsabilizan de ellos si se quedan en el patio escolar porque están fuera del horario lectivo.

Son aproximadante «entre 60 e 70 alumnos» los que sufren esta situación, de los 350 que tiene el centro, apunta Fontán.

Rabuñade

Caso aparte es el de los escolares de Rabuñade (Vilanova de Arousa) que estudian en el CPI Domingo Fontán. «Veñen ao colexio a Portas porque lles queda moito máis preto que o de Vilanova, pero teñen que pagar o prezo máximo no comedor escolar», 4,50 euros por menú, al estar fuera del área de influencia del centro, «aínda que as familias non teñan recursos suficientes».

De esta forma, el Gobierno local instará a las familias afectadas a que se dirijan a la asistenta social para exponer su caso «e o Concello trataría de axudar a pagalo».

Comentarios