Ronsel achaca al basculamiento de arena la inseguridad del puerto de Aguete

Zona de fondeo de Aguete, con la playa al fondo, durante el último temporal. álvaro agulla
photo_camera Zona de fondeo de Aguete, con la playa al fondo, durante el último temporal. álvaro agulla

MARÍN. El puerto deportivo de Aguete es, en opinión del Grupo Cultural Ronsel, el responsable no solo de los daños ocasionados en la playa durante las últimas dos décadas, sino también del incremento en la inseguridad de los barcos fondeados en la zona. «O porto construído na década de 1990 tivo como consecuencia un basculamento da area de praia cara á rada, dando lugar a un dobre efecto negativo: a destrución da propia praia e a inseguridade do abrigo dos barcos pola perda de calado», indicó  el presidente de la entidad, Antón Pousada.

En este sentido, Ronsel entiende que es indispensable acometer un estudio que revise el proyecto de la obra realizada en su día, «de xeito que se detecten os fallos que provocaron a desfeita da praia e se corrixan para que, de forma natural, a area volva ao seu lugar de orixe, mellorando o calado do porto e a súa seguridade e recuperando o areal». Además, reclama que cualquier actuación para acometer la corrección «non implique unha ampliación do porto, ao estar desaconsellado por todos os estudos feitos ao respecto».

El colectivo cultural de Seixo iniciará una recogida de firmas en la zona para avalar sus demandas y para profundizar en la concienciación social de cara a la recuperación de la playa de Aguete. «Despois do recente temporal que causou danos en numerosos barcos fondeados en Aguete, ninguén fala da situación da praia e das razóns polas que a incidencia do mar de fondo é cada vez máis intensa», explicó Pousada.

Asimismo, acompañado de Xosé Vilas, matizó que «a redución do calado parece a causa principal deste feito, xa que os maiores problemas concentráronse no momento da marea baixa». Los responsables de Ronsel entienden que «o fundamental é identificar os problemas existentes, buscarlle solución y facela realidade, xa que se melloraría a seguridade no fondeo e recuperaríamos a praia».

Incidencia

La entidad recuerda que cuatro años después de la construcción del puerto habían basculado 100.000 metros cúbicos de arena de la zona Este de la playa al interior de la rada. «Se o mar levara a area para fóra seguramente non habería os problemas de seguridade que teñen neste momento os barcos, pero ao reducir o calado a incidencia do mar de fondo é moito maior, especialmente con temporais como o rexistrado na primeira semana deste mes».

Ronsel explica que en el proyecto de la obra realizada hace dos décadas se indicaba que no tendría incidencia sobre la estabilidad de la playa, porque el puerto iba situado sobre una zona de rocas natural y el pantalán de abrigo era flotante. «Hoxe podemos dicir que algo fallou no proxecto, pois cada ano a praia ten menos area e nos temporais de inverno as ondas, que antano eran neutralizadas por esa area, agora descargan a súa enerxía máis arriba, rebentando todo o que se lle pon por diante, polo que acabarán por derrubar a freixada que sustenta as fincas, tal e como xa está acontecendo nalgúns puntos», añade.

Cuatro años después de la construcción del puerto se produjo un basculamiento de unos 100.000 metros cúbicos de arena

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