Tradición marinera por bandera en Portonovo

La emblemática asociación Amigos da Dorna, fundada en 1997, ha impulsado varios proyectos relacionados con las embarcaciones ‘enxebres’ marineras y apuesta por continuar desarrollando nuevas iniciativas con motivo de su vigésimo aniversario
Botadura de la ‘Bicoca’ (año 2006)
photo_camera Botadura de la ‘Bicoca’ (año 2006)

Este no será un año cualquiera para la Asociación Amigos da Dorna. Y es que no muchos colectivos vinculados al mundo de las embarcaciones tradicionales pueden presumir de contar con dos décadas de vida.

Queda ya muy lejano 1997, cuando un grupo de vecinos de Portonovo "que sentían interese por coñecer e preservar a identidade mariñeira do seu pobo e recuperar a cultura e o patrimonio vinculado ao mar que comparten as diferentes vilas da ría de Pontevedra" decidieron "manter viva a cadea de transmisión do saber popular mariñeiro que foi pasando de xeración en xeración ao longo dos tempos".

Quien resume el espíritu de la agrupación es su actual presidente, Alejandro Piñeiro, que fue reelegido como máximo representante del colectivo en la última asamblea. Junto a él, David Pérez, Macarena Sánchez, Ignacio Velón y Xoel Otero están al timón de una asociación que se marca varios objetivos para los próximos meses. "Unha das nosas prioridades será facer realidade o museo flotante para embarcacións tradicionais no Peirao do Chasco", explica Piñeiro. Se trata de un proyecto que está pendiente de recibir el visto bueno de Portos de Galicia, que insiste en que, para poder cumplir con esta petición, es necesario que se alcance un consenso con los marineros jubilados que también utilizan este pantalán.


"Nada iguala a satisfacción que se sinte ao construír ou restaurar unha embarcación tradicional", señala Alejandro Piñeiro


Si por algo destaca la labor de ‘Amigos da Dorna’ es por su afán de recuperar antiguas embarcaciones que parecían perdidas para la causa. "Nada iguala a satisfacción que se sente ao construír ou restaurar unha embarcación tradicional e devolvela ao mar. É como volver darlle vida a unha parte da nosa historia", admite su presidente, que explica que en los próximos meses se llevará a cabo la botadura de la ‘Surfeira’, "unha dorna nai que levamos dous anos restaurando". Antes que ella, ya fueron devueltas a la vida marítima la ‘Platuxa’ o la ‘Bicoca’, entre otras.

BUENA SALUD. Los dirigentes de Amigos da Dorna recuerdan que más de 300 vecinos formaron parte de esta particular ‘familia’ durante los últimos 20 años. "Actualmente somos uns 80 en activo. Algúns deles son socios desde os inicios e outros uníronse máis tarde, ao longo destas dúas décadas", aclara Piñeiro, que explica que "aquí colaboran desde rapaces de 15 ou 16 anos ata persoas maiores de 70. Estamos traballando para atraer á xuventude. O mundo das embarcacións tradicionais e a navegación a vela nelas ten moitas potencialidades de futuro, pois mestura cultura e deporte dun xeito único".

En todo caso, Alejandro Piñeiro sostiene que "os barcos que nós custodiamos están a disposición de todo o mundo. Son propiedade e patrimonio de todos os veciños de Portonovo e gustaríanos compartilos con quen desexe disfrutar deles".

Además de organizar la IX Regata do Sepelo, que tendrá lugar el próximo verano, la directiva trabaja en la publicación de una revista relacionada con el mundo del mar, un proyecto que contará con la colaboración de la Deputación de Pontevedra. Sin prisa, pero sin pausa, ‘Amigos da Dorna’ continúa consolidándose como una referencia a nivel gallego.

Comentarios