Vaipolorío recuerda a Vilaboa que «se as biodepuradoras verten haberá sancións»

VILABOA. La posibilidad de que Augas de Galicia se decida por sanear el tramo del Gafos correspondiente a Vilaboa y a Pontevedra mediante un sistema de biodepuradoras con humedales y decantadoras abiertas preocupa a la asociación conservacionista Vaipolorío, que hoy se reunió con los representante del Concello de Vilaboa para exponer su opinión al respecto.

El mismo colectivo ha mantenido encuentros con el Concello de Pontevedra y con Augas de Galicia para expresar su desaprobación, al entender que el plan es el menos seguro de los que pueden existir para poner el río a buen recaudo de los vertidos.

El presidente, Gonzalo Sancho, aclaró que «ao ser zonas de humidais, según o mapa que nós temos, estas balsas de decantación abertas quedan moi cerca do terreo inundable do río. Demasiado. Se hai calquera inundación ou crecida, o que pasará é que as augas fecais que están alí para ser depuradas polas prantas, poden mesturarse e acabar no río».

Receptividad

El colectivo, que afirma que encontró receptividad en los representantes del Concello, recuerda además que «se o deixan facer e admiten a entrega da obra eses posibles verquidos que nós cremos que haberá serán responsabilidade de novo do Concello ». Es decir, que, de ser cierta esta teoría, «Augas de Galicia fará a obra, pero unha vez entregada é a encargada da custodia do río e os verquidos son sinónimo de multas».

Gonzalo Sancho recordó que Vaipolorío está totalmente a favor del saneamiento integral del río, pero explicó que, a juicio de la asociación «o problema que se quere resolver non se abordará coas medidas axeitadas se se fai con estas decantadoras. O mellor sería postar por renovar os tramos con averías e por selar en condicións todos os pozos de rexistro que estiveron verquendo».

Al respecto de la escasez de dimensión del alcantarillado, explicó que «en verán hai os mesmos sumidoiros, lavadoras e demais, e non temos escapes. O auténtico problema é que no inverno as canles de pluviais se mesturan coas de fecais e estas acaban botando por fóra. Iso hai que traballar».

Comentarios