Sábado. 17.11.2018 |
El tiempo
Sábado. 17.11.2018
El tiempo

LA XUNTA CONVOCA AYUDAS PARA PREVENIR LOS DAÑOS POR UN IMPORTE DE 400.000 EUROS

Vecinos de Tomeza piden solución a los ataques del jabalí a sus plantaciones

Orlandina Pesqueira, junto a otra afectada, en una de las fincas arrasadas por los jabalíes
Orlandina Pesqueira, junto a otra afectada, en una de las fincas arrasadas por los jabalíes
"Comen de todo e o que deixan queda como se lle pasaran as cadeas dun tractor", explican

"Temos unha finca de 78 cuncas que desta vez xa quedou sen botar. O ano pasado sementámola tres veces e tivemos que facer garda todas as noites durante mes e medio para evitar os ataques do xabarín". Orlandina Pesqueira, de Tomeza, ejerce como portavoz de sus vecinos, hastiados de las continuas incursiones del jabalí en sus fincas, que arrasan con todo tipo de cultivos, por lo que piden a las administraciones que les ofrezcan algún tipo de remedio. "Non queremos protestar, pero precisamos unha solución". 

Este jueves celebraron una asamblea vecinal para abordar la situación. Orlandina explica que hay una docena de afectados en la parroquia, aproximadamente, pero la cifra de parcelas es mayor. "A miña é de sete cuncas, pero hainas de 48 e cada unha son 52 metros", lo que supone unos 2.500 metros cuadrados. Los puercos salvajes "comen de todo", desde patatas a viñedos "e se é millo xa non digamos, lévanos dereitiño como un cordel".


Una de las soluciones que propone Orlandina Pesqueira es que se permita realizar batidas durante la temporada en la que empiezan a brotar los frutos


El primer paso tras sufrir los daños es presentar una denuncia en la Delegación Territorial de la Xunta, pero, en su caso concreto, Orlandina lamenta que los técnicos todavía no acudieron a comprobar su finca. A esto se suma que "pagan 13 céntimos por metro cadrado" en concepto de compensación por los daños, pero "o gasoil non está a 13 céntimos, nin a hora do tractor nin o que se lle paga a un xornaleiro. É un abuso, para que han de facer tanta estrada?", se pregunta. "Que axuden ao pequeno agricultor".

Esta vecina de Tomeza destaca que los jabalíes "non teñen medo ningún" y que "andan polo medio" pese a la vigilancia de los propietarios que tratan de proteger sus cultivos. "Os cans, se están atados, fan a guerra todas as noites, levantan o pobo, e eles tan tranquilos".

BATIDAS. Aunque matiza que "non teño nada en contra do xabarín" y que es "unha amante dos animais", sostiene que "alguén ten que facerse responsable dos danos", ya que "deben pensar que con 13 céntimos xa arranxan o panorama". "Eu levántome ás seis da mañá para sachar e arrendar a finca e de que me vale? Tiña espigas de 30 centímetros e tiraron con todo e o que non comen machácano. É como se pasaran as cadeas do tractor por riba".

Una de las soluciones que propone Orlandina Pesqueira es que se permita realizar batidas durante la temporada en la que empiezan a brotar los frutos, sin esperar a que llegue la hora de la cosecha y no haya nada que recoger. "Ou que pechen os montes, pero que fagan algo, porque os veciños estamos abandonados".

Asimismo, aboga por la unidad de los afectados para tratar de encontrar una solución. "Inda imos ter que facer unha asociación".

Vecinos de Tomeza piden solución a los ataques del jabalí a sus...
Comentarios