Núñez Feijóo: "Nodosa Shipyard é un dos mellores estaleiros de España"

El presidente de la Xunta destacó, durante una visita a la rada marinense, que la empresa da trabajo a cerca de mil personas

El presidente de la Xunta, Alberto Núñez Feijóo. JAVIER CERVERA
photo_camera El presidente de la Xunta, Alberto Núñez Feijóo. JAVIER CERVERA

El presidente de la Xunta, Alberto Núñez Feijóo, alabó este miércoles la gestión realizada por la empresa marinense Nodosa Shipyard, situada en suelo portuario y que actualmente da empleo a cerca de mil personas.

"Este é un dos mellores estaleiros de España (...) Para o Goberno galego ten un valor especial porque da emprego a mil persoas, e iso é para nós un valor fundamental dunha compañía; o emprego que crea, as nóminas que é capaz de financiar cada mes e as familias que viven dese traballo", indicó Núñez Feijóo, que recorrió las instalaciones de la empresa acompañado del conselleiro de Economía, Emprego e Industria, Francisco Conde; de la alcaldesa de Marín, María Ramallo; del presidente de la Autoridad Portuaria, José Benito Suárez Costa, y de la directiva de Nodosa.

El gerente de la entidad marinense, Rafael Outeiral, explicó que durante la visita el presidente de la Xunta conoció de primera mano el curso de formación ocupacional que se está llevando a cabo en las instalaciones de Nodosa. Es, según señaló Outeiral, "un dos retos máis importantes que ten o noso sector, sobre todo pola carencia que temos de profesionais cualificados". "Desde Nodosa xa levamos uns anos apostando claramente por facer canteira. Cremos que é a mellor solución", añadió.

El gerente de Nodosa explicó que la formación es uno de los retos del sector debido a la carencia de profesionales cualificados

Y es que, según apuntó el gerente de Nodosa, estos cursos garantizan que "a xente, unha vez que acabe, teña unha oportunidade de inserción directa no mercado laboral". "Nodosa é posiblemente o primeiro estaleiro que apostou por facer canteira coa formación regrada", afirmó.

Núñez Feijóo, por su parte, indicó que durante la crisis del tax lease (operación que sirve de vía de financiación para la adquisición de naves) "xente con enorme formación perdeu o seu traballo, tivo que irse a outros países ou cambiar de sector". Sin embargo, "fomos capaces de facer un relevo xeracional e responder ás demandas de formación que nos propoñen as empresas", añadió.

En el caso de las compañías armadoras, "estamos falando dun sector que da emprego a 12.000 traballadores e que polo seu nivel de actividade precisa cubrir postos de traballo. Polo tanto, precisamos formar ao persoal", dijo Núñez Feijóo.

"En Galicia temos 88 unidades de formación do sector naval, onde están estudando máis de 770 persoas e onde estamos invertindo máis de 1,3 millóns de euros", añadió el presidente de la Xunta.

Feijóo se refirió al astillero como ejemplo de apuesta, con diez buques en cartera y carga de trabajo para más de dos años

EVOLUCIÓN DEL SECTOR. Núñez Feijóo indicó que "estamos hoxe aquí, en Marín, poñendo en valor unha industria da que estamos especialmente orgullosos pola súa evolución, por superar a crise non só a económica que viviu España, senón a crise do tax lease no ano 2013-14, que estivo a piques de acabar con toda a industria naval española e, dunha forma especial, coa galega".

Así, resaltó que el naval gallego es hoy una industria que crece en facturación, sumando en 2018 más de 500 millones de euros en pedidos y en empleo, con 12.000 trabajadores. Se refirió también a las instalaciones del astillero Nodosa como ejemplo de apuesta, con diez buques en cartera y carga de trabajo para más de dos años.

"A pregunta é: como conseguiu Nodosa superar o tax lease e converterse nun dos estaleiros máis importantes de España? A resposta é múltiple: pola calidade técnica do estaleiro, porque están apostando pola innovación, polo I+D+i e pola exportación, por facer buques para os países de Europa máis esixentes", aseveró el presidente de la Xunta, que añadió que "a Nodosa do século XXI compite en mercados internacionais e triunfa neles. Soubo diversificar o seu mercado cara a nichos coma a construción de dragas e remolcadores; soubo intensificar o seu departamento de I+D+i e o de diseño. E hoxe, o sector naval galego, gracias a Nodosa e a outros estaleiros, pode presumir dunha serie de indicadores dos que nos sentimos orgullosos", apuntó.

Subrayó el camino del sector cara a la industria 4.0, que está mostrando su capacidad para competir con terceros países, acercando el valor añadido de la alta tecnología. Como prueba de ello, se refirió al minicrucero de lujo de Barreras para la cadena Ritz Carlton; a las fragatas F-110; a la construción en la ría de Vigo del buque escuela para la Armada Indonesia; la construción por Nodosa de la draga de casco partido más grande que se hizo en España; y al buque congelador más grande hasta la fecha para la flota hispano británica.

Por último, dentro de la apuesta por la diversificación, Núñez Feijóo destacó que el naval gallego se convirtió en un proveedor de referencia para los principales parques eólicos marinos del mundo, además de ser un sector especializado en la construcción de oceanográficos y de barcos pesqueros para distintos caladeros.

Comentarios