La nueva Autovía do Morrazo "agrava" los problemas viales, según PDMM

La plataforma denuncia que esta nueva infraestrutura está "incrementando os parámetros de contaminación" desde que se abrieron al tráfico los dos primeros tramos

Autovía do Morrazo. RAFA FARIÑA
photo_camera Autovía do Morrazo. CEDIDA

Con motivo de la visita esta semana de la conselleira de Infraestruturas, Ethel Vázquez, a la Autovía do Morrazo, para supervisar las obras del tercer tramo de desdoblamiento del antiguo corredor, que va desde el enlace de Meira hasta la primera salida de Cangas, la Plataforma en Defensa dos Montes do Morrazo ha vuelto a alzar la voz para denunciar un proyecto que "está xa a agravar os problemas viarios e a incrementar os parámetros de contaminación desde que se abriron ao tráfico os anteriores subtramos desdobrados". Esto, según la PDMM, es debido a la "esperada suba do tránsito automobilístico e polo efecto chamada que este tipo de infraestruturas adoita provocar, tal e como vimos denunciando desde hai tempo".

La plataforma incide en que esta "problemática" se incrementará una vez terminada la ampliación del tercer subtramo y la consiguiente inauguración de la totalidad del desdoblamiento del corredor, previsto para antes del próximo verano "por motivos políticos evidentemente electoralistas".

PAGO DE PEAJE. Por otra parte, la PDMM advierte de que "máis tarde ou máis cedo a autovía vai pasar a ser directamente de pago baixo unha peaxe ou tasa impositiva, tal e como xa está a solicitar a patronal estatal das grandes empresas construtoras e concesionarias para toda a rede de autovías, baixo a xustificación de recadar o montante para afrontar as necesidades de investimento e mantemento de toda esa rede, en liña precisamente tamén co que vimos denunciando desde hai anos desde esta plataforma".

Al mismo tiempo, Defensa dos Montes do Morrazo señala que la construcción de este tipo de infraestructuras incentiva el uso del vehículo privado en detrimento del público, lo que conlleva un aumento de la contaminación, además de la saturación de vehículos en estos viales. "Este tipo de medidas é evidente que non son nada ben vistas pola maioría da sociedade, embotada no uso e mesmo abuso do automóbil privado, mais é síntoma claro e moi preocupante de que a xestión deste modelo de infraestruturas de transporte é insustentable polo seu alto custe económico", al que se añade el aumento de la contaminación "e de afección á propia saúde humana polo gran volume de tráfico viario que promove".

Así, la plataforma insiste en que la sostenibilidad está en las alternativas del "decrecemento, na desincentivación do uso do automóbil privado e na progresiva substitución do transporte de mobilidade a medias ou grandes distancias polo transporte colectivo e intermodal e os carrís bicis e peonís de xeito integral na rede viaria existente", algo que la plataforma ha demandado en numerosas ocasiones y que incluso ha solicitado directamente a la Xunta de Galicia.

Además, la PDMM insiste en que "advertimos que o alto custe económico e con fondos públicos producido polas obras de construción do desdobramento do corredor de alta capacidade do Morrazo, que pasou dos arredor de 42 millóns iniciais aos máis de 55 millóns de euros actuais, ao que hai que engadir no futuro os altos custes pola xestión e mantemento da obra en servizo, con toda probabilidade vai repercutir moi negativamente nos investimentos necesarios nesoutras alternativas".

Por otro lado, considera que la apertura de la Autovía perjudicará a las carreteras locales y secundarias que, cree, las administraciones dejarán de lado. Temen que terminadas las obras del tercer subtramo, "as únicas alternativas se queden en facer unhas poucas rotondas na PO-551 polo concello de Moaña desde Domaio até Tirán".

Por último, la plataforma considera que detrás de la construcción de esta Autovía está "a especulación urbanística a nivel residencial e industrial".

Comentarios