La Xunta tacha de "ridículo" el censo de isleños de 12.009 personas de Villanueva

Elena Estévez advierte al alcalde accidental que existe una ley de protección de datos, y que no debe "xogar" con el padrón de habitantes
Elena Estévez, portavoz del PP de Bueu. DP
photo_camera Elena Estévez, portavoz del PP de Bueu. DP

La Consellería de Medio Ambiente tachó ayer de "ridícula" y que busca "enredar e facer barullo" la propuesta del alcalde accidental de Bueu, Xulio Villanueva, de que la Xunta acredite como isleños a 12.009 personas, la totalidad de los vecinos y vecinas empadronados en la villa morracense

El departamento autonómico recordó que desde el principio la Xunta solicitó al Concello que le remitiese el censo actualizado de isleños para facilitarles el acceso a Ons, "algo ao que sempre se negou", aseguró. Al mismo tiempo, explicó que la conselleira de Medio Ambiente, Ángeles Vázquez, se comprometió a reducir el número de visitantes y aumentar el de concesionarios y familiares de las viviendas de la Illa.

Así, la propuesta que Villanueva acaba de hacer a la Xunta, para la Consellería significa dos cosas: "que non acepta a reducción do número de visitantes" para facilitar la entrada de isleños y que "non quere mollarse" a la hora de decir qué personas tienen la condición de insular.

Asimismo, critica la actitud del alcalde accidental y considera que "non se implica en resolver" este conflicto, al mismo tiempo que indica que "aceptar que todos os veciños de Bueu teñen o acceso libre obrigaría a pechar por completo a Illa, non só aos visitantes senón tamén aos galegos, porque o cupo estaría repartido entre os veciños e veciñas de Ons". "O que pedimos é que se traballe con rigor e profesionalidade para que os isleños estén tranquilos e poidan acceder libremente a Ons", concluye.

RESPUESTA DEL PP

La portavoz del grupo municipal del PP de Bueu, Elena Estévez, calificó ayer de "moi pouco serio e un brindis ao sol" la decisión de Villanueva de enviar a la Consellería de Medio Ambiente un escrito en el que le informa que 12.009 buenenses "nos consideramos illáns", como aseguró el propio alcalde accidental.

Así, la 'popular' advierte a Villanueva de que "teña coidado co que remite á Consellería e non xogue co padrón de habitantes de Bueu, non se esqueza que hai unha lei de protección de datos en vigor. Quen é vostede para declarar illán ou con veciñanza na Illa de Ons a todos e cada un dos habitantes de Bueu?", y le recuerda que "de momento é só alcalde accidental esta semana, creo que non hai ningunha lei que lle permita como alcalde dar ou quitar consideración de illán a ninguén".

Al mismo tiempo, el grupo 'popular' indica que "dá a impresión" de que Villanueva lo que pretende es "saciar o seu ego político e a súa ansia desmedida de facer de alcalde, sen importarlle para nada os veciños de Ons. Estamos realmente ante unha decisión consensuada cos demais membros do Goberno ou é imposta polo concelleiro que sustenta a estabilidade do Goberno en Bueu? Comparte Félix Juncal esta ocorrencia?", se pregunta el partido local.

Por último, Estévez subraya que con esta decisión de remitir a la Xunta un censo de isleños de 12.009 personas "o que se está a facer é cuestionar ó verdadeiro sentimento isleño ou illán. Os veciños de Ons son os únicos que poden falar dese sentimento, por iso mesmo no Plan Rector de Usos e Xestión son excluídos do cupo de visitantes e se lle recoñece unha consideración distinta para acceso a illa".

Comentarios