lunes. 02.08.2021 |
El tiempo
lunes. 02.08.2021
El tiempo

El BNG insta a "manchar as mans" en pro de la república

El Teatro Principal se abarrotó de simpatizantes. rafa fariña
El Teatro Principal se abarrotó de simpatizantes. rafa fariña

El BNG volvió a llenar hoy el Teatro Principal. Pero en esta ocasión no se trataba de un mitin electoral, sino de un acto a favor de la república gallega y en contra de la monarquía española, «unha monarquía cruel, franquista e corrupta», como coincidieron en describirla Luis Bará, Carmen da Silva y Miguel Anxo Fernández Lores, los tres ponentes.

El primero se encargó de ‘abrir fuego’ con un discurso muy reivindicativo. «Estamos nun tempo histórico que non se pode desaproveitar. Temos que abrir un proceso descontinuista que rache coa herdanza franquista. Como dicía Castelao, é tempo de loitar e de manchar as mans», arengó. Unas palabras que animaron a algunos simpatizantes a corear el «Galicia será, república mañá».

Bará advirtió de que «non podemos caer na trampa do referéndum que outros reclaman, porque a democracia, a liberdade e a dignidade non se poden someter a votación. Queremos a república de Bóveda, de Castelao, de Rosalía, do proletario, dos mozos que queren medrar no seu país».

Por su parte, Carmen da Silva reprochó que tanto PP como PSOE e IU dieron luz verde, en 1978, con su voto, al actual sistema democrático, «aínda que algúns agora queiran cambiar de bandeira». En este sentido, citó al portavoz municipal del PSOE, Antón Louro, «que dixo, nada máis coñecerse a abdicación de ‘El Rey’, que agardaba outros 40 anos de prosperidade; vamos, a mesma mensaxe que Emilio Botín».

Cuestionó la figura de los Borbones, «que só fan parasitar recursos públicos», y reprochó a don Juan Carlos haber hecho el ridículo «co seu tan famoso como deleznable ‘¿Por qué no te callas’? atacando a un xefe de Estado elixido democráticamente».

Fernández Lores

El alcalde pontevedrés era el gran aguardado. Y no defraudó. Fiel a su habitual retranca, alternó críticas con chispazos de humor que arrancaron por igual sonrisas y aplausos.

Tras efectuar un detallado repaso a «un réximen español retrógado no que a Constitución é a máis retrógrada de todas as existentes nos estados capitalistas occidentais», aclaró que la Carta Magna contó con el apoyo de la derecha «e da suposta esquerda, menos do BNG e algunhas forzas nacionalistas». A este respecto, bromeó al decir que «PP e PSOE son o mesmo, só se diferencian na política sexual».

También fue muy crítico con Izquierda Unida, «os supostos republicanos ‘de toda a vida’, que votaron a favor da Constitución, da monarquía e da bandeira franquista». Les reprochó que «hoxe pretenden sacar á rúa á xente coa bandeira que eles mesmos traizoaron. Son uns paveros, teñen un rostro político sen límites».

El BNG insta a "manchar as mans" en pro de la república
Comentarios
ç