El Impuesto de Sociedades irrita a los comuneros

PONTEVEDRA. La Organización Galega de Comunidades de Montes en Man Común celebró hoy una jornada monográfica en la que analizó las repercusiones de la aplicación a los colectivos parroquiales del Impuesto de Sociedades, implantado en todo el territorio nacional cuando era ministro de Hacienda el socialista Pedro Solves «sen ter idea do que era o monte veciñal», señala Claudio Quintillán, responsable de Comunicación Social de la agrupación de comuneros.

Los participantes en el cónclave que se desarrolló en el salón de actos de la Facultade de Enxeñeiros Forestais argumentan que las comunidades de montes no son empresas mercantiles con ánimo de lucro, por lo que reivindican la supresión del impuesto que obliga a estos colectivos a poner su administración fiscal en manos de gestorías y a invertir en el monte los ingresos del año dentro del lustro siguiente.

«No caso de que se producira un incendio que arrasara a plantación a comunidade afectada non tería os cartos suficientes para investir no monte, como lle obriga a Agencia Tributaria, ata que volvera producir madeira dentro de 15 ou 20 anos», explica Quintillán. A su entender, «o normal sería que o Goberno central deixara administrar eses recursos económicos nos 20 anos que tardará o monte en ter árbores de certo porte».

«O Imposto de Sociedades non nos deixa planificar o traballo de cara ao futuro», insiste el portavoz de los comuneros gallegos. Advierte de que en esta normativa «hai unha salvedade, porque hai comunidades de montes que foron a negociar coa Agencia Tributaria porque lles resultaría imposible investir os ingresos dun ano dentro dos cinco seguintes». Apostilla que, en caso de que no se produzca esa inversión en el plazo establecido, la Agencia Tributaria retraería el 25% del total de los ingresos.

«Moitas comunidades de montes non teñen outra saída que negociar un plan financeiro coa Agencia Tributaria a 10 ou 15 anos, e o colectivo que non teña facilidade para desenvolverse nestes trámites vese obrigado a contratar un avogado e a outros expertos, co gasto que isto supón», comenta Quintillán que, en base a estos argumentos, reitera la necesidad de suprimir el Impuesto de Sociedades.

Comentarios