Louzán: ''A Deputación é imprescindible, pero precisa modernizarse''

Un nuevo gobierno asume la Deputación Provincial y su principal objetivo será trabajar para conseguir un organismo ''máis moderno e con contidos actualizados, especialmente na asistencia e cooperación cós concellos''. Su presidente, reelegido con mayoría absoluta y por tercera vez consecutiva, Rafael Louzán, consideró la presencia de las instituciones provinciales ''obrigada e imprescindible'', siendo ''necesaria unha definición clara das funcións e cometidos, para dotalas dun modelo financiero máis xusto, equilibrado e solvente''.

En este sentido, el presidente provincial manifestó durante su discurso de investidura que ''o novo Estatuto do Goberno Local debe plantexar e fixar unha rexeneración das deputacións que inclúa o impulso de consorcios, áreas metropolitanas e mancomunidades'', pero dio especial importancia a que esto no conlleve ''la creación de novas unidades administrativas e, pola contra, se prime a xestión conxunta e eficiente dos servizos''.

Del mismo modo, las palabras de Louzán sobre la importancia y necesidad de las diputaciones estuvieron refrendadas por el conselleiro de Presidencia, Alfonso Rueda, presente en el acto de investidura en representación del gobierno autonómico y que señaló que ''las diputaciones juegan un papel fundamental para apoyar a los pequeños municipios aunque necesitan recortes y sobre todo adaptarse a la actual situación''. Además, ''deben coordinarse con las áreas metropolitanas, pero sin necesidad de aumentar el gasto'', matizó.

AUSTERIDAD

El presidente provincial aseguró que la actual situación económica y las altas cifras de desempleados ''obríganme a aumentar as miñas responsabilidades e compromisos a través dunha serie de reformas imprescindibles para saír desta situación e recobrar a confianza''.

Louzán aseguró que durante los próximos años la caída de los ingresos de los concellos será ''máis dolorosa e ampla'' porque ''se reducirán os investimentos e por iso os cambios deben ser urxentes e substanciais''. Se trata, racalcó, de ''medidas que requiren dun gran pacto político e social que lles otorgue a estabilidade e credibilidade necesarias para que sexan efectivas e duradeiras''.

Louzán consideró imprescindible ''analizar e modificar o actual ordeamento do territorio do Estado, clarificar as competencias das administracións e elaborar un pacto local en Galicia que defina as funcións de cada institución, o seu custo e as fontes de financiación''.

Creación de emprego

Desde el punto de vista de la Administración Local, el presidente electo cree que ''é necesario renovar os sistemas organizativos, a austeridade e o axuste no gasto'' para salir fortalecidos de las crisis actual. En este sentido, recalcó que deben hacerse ''reformas internas encamiñadas a impulsar a economía para crear emprego''.

Estas medidas, entre las que destacan, además de la austeridad y el recorte del gasto, la transparencia de información, la dinamización de los sectores productivos y la cooperación y coordinación territorial, ''xa viñan sendo aplicadas pola Deputación, pero agora se potenciarán, executándose con firmeza e autoridade''.

Louzán informó también de que durante el nuevo mandato se convocarán a los concellos a sesiones informativas periódicas porque ''son os motores da economía''.
 

Comentarios