Amelia Tiganus: "Para los puteros somos agujeros; no ven nuestra humanidad"

A activista Amelia Tiganus ofreceu unha charla a trata na Casa das Campás

Amelia Tiganus na Casa das Campás. DUVI
photo_camera Amelia Tiganus na Casa das Campás. DUVI

"En esta sociedad neoliberal, el dinero blanquea la violencia sexual, convierte el deseo sexual de los hombres en un derecho mientras nuestro deseo desaparece". Son palabras de Amelia Tiganus, activista de Feminicidio.net, vítima durante cinco anos do tráfico de persoas e a explotación sexual en España, onde a prostitución "move 10 millóns de euros ao día", como denunciou este venres na Casa das Campás no acto co que a Universidade conmemoraba o Día Internacional contra a Explotación Sexual e o Tráfico de Persoas, que tivo lugar o pasado domingo 23, e que se viu complementado coa inauguración da exposición 'Excusas', unha mostra promovida pola ONG Médicos do Mundo que recolle testemuños de consumidores de prostitución.

As actividades promovidas pola Área de Igualdade de Oportunidades da Universidade contaron coa participación da vicerreitora de Responsabilidade Social, Igualdade e Cooperación, María Isabel Doval, do vicerreitor do campus, Jorge Soto, e da presidenta da Deputación de Pontevedra, Carmela Silva, así como da directora da Área de Igualdade de Oportunidades, Águeda Gómez, do director da Área de Responsabilidade Social e Cooperación, Xosé Mahou, e da representante de Médicos do Mundo en Galicia Iria Guippini.

"Fui vendida por 300 euros a un proxeneta español y convertida en mercancía para el uso y disfrute de los hombres del mal llamado primer mundo", relatou Tiganus, que hai once anos puido "salir del sistema prostitucional después de ser explotada durante cinco largos años en diferentes puntos del territorio español". Natural de Romanía, a activista incidiu, fronte a terxiversacións, na existencia dun "sistema que nos prostituye a las mujeres, a las niñas y cada vez a más niños".

Un sistema conformado, explicou, por un estado "que desde 2014 incluye en el cálculo del Producto Interior Bruto los 10 millones de euros que mueven al día la prostitución y la trata" e que permite "que nuestras carreteras estén plagadas de campos de concentración y de internamiento de mujeres". Un sistema conformado tamén polos puteros, para os que "somos agujeros, receptoras de semen, que vienen a divertirse y no ven nuestra humanidad"; e polos proxenetas. "Estamos hablando de una industria mundial, en la que quienes mueven los hilos, cotizan en bolsa", denunciou Tiganus, que criticou a terxiversación que supón que persoas que padecen explotación sexual pasen a ser chamadas "trabajadoras sexuales".

Comentarios